חיזוק המודעות לבריאות בקרב הגיל השלישי

לצד החשיבות הקיימת בנוכחותו של אדם שיטפל בנו ויסייע לנו בכל צורכנו, הרי שלא ניתן להוציא מן המשוואה את העובדה – כי גם אנחנו צריכים לדעת כיצד לעזור לעצמנו; גם על כל אחד ואחת מאתנו האחריות לדאוג לבריאותנו.

במרוצת השנים, המודעות לאורח חיים בריא הלכה וגברה. מה שבעבר כמעט ולא דובר עליו כלל, הפך כיום לשיח שגרתי לחלוטין. החל מספרי מידע ואתרים המוקדשים לנושא זה בלבד וגדושים בטיפים ועצות, דרך הרצאות מרתקות ועד לתזונאים, מנחים ומאמנים אישיים לגיבוש אורח חיים בריא; נושא זה סובב אותנו מכל עבר.

חשוב שנשמר את בריאותנו ושנטפח את גופנו ונפשנו לכל אורך השנים. על אף זאת, הגיל השלישי לרוב מתאפיין במודעות פחותה יותר, בין אם לאור הרגלי עבר שהתקבעו עם השנים, ובין אם גישה מועטה יותר אל מקורות המידע הנהוגים כיום כגון רשת האינטרנט.

מודעות גם בגיל השלישי ? מדוע היא כה חשובה ?

אף פעם לא מאוחר לשנות הרגלים. האמרה כי 'מה שאנחנו אוכלים היא מה שאנחנו מקבלים' אמנם יכולה לעטות על עצמה מעין מוניטין של קלישאה שחוקה, אך היא עודנה אמת לאמיתה. זהו הדלק שאנו מכניסים לגופנו שמשפיע על האנרגיה שלנו, וכן על יכולתו של גופנו להתמודד עם סוגיות בריאותיות שונות.

איכות חיים משופרת

אימוץ הרגלים ולו מועטים של אורח חיים בריא, יכול לשפר הן את הרווחה הפיזית והן את הנפשית.

ככל שנחזק את עצמנו, כך נהיה מסוגלים לעסוק בפעילויות משמעותיות באופן עצמאי יותר, ולחוות רגעים שלעתים נתפשים כאילו והיו שמורים לגילאים צעירים יותר.

מניעת והפחתת תסמיני מחלות

מחקרים למכביר מראים כי פעילות גופנית סדירה, תזונה מאוזנת והפחתת מקורות סטרס ומתח נפשי, יכולים להפחית באופן ניכר את הסיכון למחלות כרוניות, לחזק את המערכת החיסונית ולשפר את עמידותו של הגוף.אורח חיים בריא בגיל השלישי

'ניהול' מצבים בריאותיים קיימים באופן אחראי

בדיוק כמו שמנהל אחראי על מחלקתו, כך אנו המנהלים של גופנו.

אל לנו לקבל את הקיים כעובדה מוגמרת, ובאמצעות מודעות בריאותית אקטיבית גבוהה יותר, נוכל לקדם את בריאותנו ורווחתנו.

תפקוד קוגניטיבי

מחקרים מראים כי בכוחם של הרגלי חיים בריאים, לסייע בשמירה על התפקוד הקוגניטיבי, ולהפחית את הסיכון לדמנציה.

באילו דרכים ניתן לגבש מודעות בקרב הגיל השלישי ?

רשת האינטרנט אמנם מהווה מקור מידע ראשי, אך עבור גיל הזהב אלו הם אמצעי צריכת המידע הקלאסיים שצריכים לעמוד בראש סדר העדיפויות.

עריכת הרצאה לגיל השלישי המעבירה את הידע באופן פרונטלי ואישי, יכולה לסייע רבות ולהשריש שפע של טיפים ועצות. יתרה מכך, מרצה המתמחה במתן מידע לגיל השלישי, יוכל לאפיין ולהתאים את הרצאתו עבור באי המפגש, ובכך לדבר אל ליבם של המאזינים וללכוד את תשומת לבם.

אימון לאורח חיים בריא, אף הוא יכול לסייע רבות כאשר הוא מספק ליווי אישי יותר ומתאים את התזונה והפעילות הגופנית, עבור כל אדם ואדם.

ולסיום ספרות טובה ומעניינת, יכולה להוות גם אמצעי להעברת הזמן בנעימים, וגם כלי חשוב להקניית מידע מועיל וחשוב.

אודותינו

נתן הינה חברת סיעוד הספקת שירותי טיפול סיעודי, השגחה וסיוע למטופלים המתקשים בקיום אורח חיים עצמאי בביתם.

חברתנו שמחה ומתכבדת להיות לעזר עבור קשישים רבים תוך שלרשותה הון אנושי הבא לידי ביטוי באחים ואחיות פרטיים, מטפלים רגשיים, מרפאים בעיסוק, עובדים סיעודיים ועוד.

בכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן