שגרת קורונה – המלצות לפעילות לגיל השלישי

בימים של סגר וריחוק חברתי, אוכלוסיית הגיל השלישי נמצאת במצב המורכב ביותר. מצד אחד הם מוגדרים כאוכלוסייה בסיכון מבחינת ההידבקות בנגיף ומצד שני נכפית עליהם התרחקות אפילו מבני המשפחה הקרובה ביותר. 

 

אם בעבר חשבנו שבגיל השלישי, אנשים מבלים את מרבית זמנם בבית, בקופת חולים, בסופר, או עם בני המשפחה. לא כך הדבר, והיום להרבה מאד מבני הגיל השלישי יש חיים גדושים ומלאים, יש כאלה שיאמרו, שזהו פרק הזמן הטוב ביותר בחיים. אך המציאות החדשה שנחתה על כולנו גרמה לתופעה בולטת וכואבת ולעלייה דרמטית בתחושת הבדידות של האוכלוסייה המבוגרת, בשל הניתוק הכפוי מהסביבה ומהמשפחה. 

 

לכן גם בתנאי סגר והגבלות, חשוב וניתן לבני הגיל השלישי לקיים פעילויות בהתאם ל"תו הסגול" ובכפוף להנחיות שיבטיחו את הבריאות. שגרת חיים בתוך סגר.

 

בפן החברתי הבידוד החברתי והמשפחתי, הוא קשה מאד ועלול לגרום לשינויים במצב הרוח. אנשים מבוגרים תלויים בעזרה מבני משפחה או נעזרים ע"י מטפלות לקשישים מתקשים לקבל עזרה זו. פעילות חברתית קבועה גם היא אינה קיימת. לכן, על מנת להתמודד עם הבדידות, החששות והחרדה, חשוב לשמור על קשר רציף גם אם הוא וירטואלי, ומאלץ אותנו ללמוד מיומנויות חדשות כמו התקשרות באמצעות Face Time ושימוש באפליקציית זום. 

 

חוגים והרצאות אונליין – אתרים רבים מציעים שיעורים במגוון רחב של נושאים אונליין החל מדברים הקשורים לאומנות, פוליטיקה, חברה, כלכלה ועוד. כל אחד יכול למצוא את הקרוב לליבו. קיימים אפילו מוזיאונים בארץ ובחו"ל המציעים סיורים וירטואליים והכל מהכורסה בסלון.

 

הפעילות הגופנית והתנועתיות בגיל השלישי חשובה במיוחד. והיא חסרה בזמן הסגר וריחוק חברתי. דווקא בימים אלה חשוב להקפיד על התעמלות ותזונה מתאימה. ישנם תרגילים רבים הניתנים לביצוע בבית, אפילו בישיבה על כיסא, המתאימים לשרירים שונים בגוף. אם קיימת אפשרות כדאי לצאת מהבית לאזורים פתוחים כדי להתאוורר ולבצע התעמלות קלה. להקפיד על שעות שינה מתאימות.

 

זאת הזדמנות מצויינת ללמוד דברים חדשים בתחומים שונים. עכשיו כשיושבים בבית ויש הרבה זמן פנוי, העיריות והמתנסים פותחות קורסים רבים לציבור הרחב בשלל נושאים ולכל הגילאים, קורסים חינמיים ללימוד עצמי און-ליין שניתן ללמוד מהבית בזמן ובקצב שלכם.

 

אתגרו את המוח והחשיבה ע"י משחקי אתגר וחשיבה. קיימים סוגים של משחקי חשיבה עבור הגיל השלישי מתחומים שונים שיכולים להעביר שעות של בידוד בהנאה ובכיף. משחקים מבוססים על שאלונים, טריוויה וידע כללי, משחקי זיכרון ומשחקי לוח שונים. לחוות את הלבד כמה שיותר בנעימים ועם מינימום דיכאון ודכדוך.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן