כיצד ניתן לטפל בבעיות בירכיים שמגיעות עם הגיל השלישי?

כאשר אנחנו צעירים בדרך כלל אנחנו לא משקיעים מחשבה בגוף שלנו. הוא פשוט שם, נותן לנו את המענה שאנחנו מחפשים וזה הכל. הרבה פעמים אנחנו אפילו לא מודעים למאמצים האדירים שאנחנו דורשים מהגוף שלנו בכל יום מחדש. אבל, אין מה לעשות, לאורך השנים העומס שהפעלנו על הגוף שלנו מגיע לידי ביטוי באופנים שונים. בין היתר, בבעיות בבירכיים.

הסיבות לבעיות בבירכיים הן רבות ודורשות הרחבה, אבל הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שגם אם אתם סובלים מכאבים ומחוסר נוחות כתוצאה מבעיות בבירכיים, יש דרכים מתקדמות לטפל בתופעה. אף אחד לא צריך לקבל את זה שהוא כאוב באופן קבוע. אל תאמרו נואש ואל תחשבו שאין דרך לעזור לכם להרגיש טוב יותר. אופטימיות היא הרבה פעמים שם המשחק.

מה הגורמים לבעיות בירכיים בגיל השלישי?

כדי שנוכל לענות על השאלה הזו באופן מקצועי, בואו נדבר לכמה רגעים על האופן בו המפרק הזה, הברך, בנוי. הוא מורכב משתי עצמות מרכזיות, עצם הירך והשוק, שמתחברות בנקודה הזו. היא מורכבת מהרצועות שתפקידן לאפשר את הכפיפה והיישור של הברך, היא מורכבת מהסחוס שהתפקיד שלו זה לרכך את הזעזועים שהברך חוטפת כתוצאה מהליכה, קפיצה ועוד. כלומר, אנחנו מדברים על כמה מערכות שצריכות להיות בסינכרון מלא האחת עם השניה, יתרה מזאת, אנחנו מדברים על מפרק שממש ממוקם בנקודה אסטרטגית. בין אם אנחנו רוצים בכך ובין אם לא, הברך שלנו היא זו שחוטפת את מרבית הזעזועים כתוצאה מהתנועה הטבעית של כל אחד ואחת מאיתנו בעולם. לאורך השנים, אותם חלקים שהיו אמורים לעבוד האחד עם השני בסינכרון מושלם, מתחילים להישחק, זה מה שגורם, בין היתר, לתופעה של כאבים שמתגברים בגיל השלישי לאור העובדה כי אותו מפרק עבד לאורך הרבה שנים ונתן מענה לאורך פרק זמן ארוך במיוחד.

האם יש אוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה יותר לסבול מכאבים בגיל השלישי?

אמנם באופן טבעי בגיל השלישי אנחנו נראה יותר מטופלים הסובלים מכאבים עזים באיזור הבירכיים, אבל אנחנו נראה שכיחות גבוה יותר לבעיות בירכיים בקרב חולי סכרת, מי שסובלים מעודף משקל, מי שעסקו בספורט באופן לא מבוקר או בתכיפות גבוהה יותר לאורך הרבה שנים וכן הלאה. כך שכבר לכתחילה יש כל מיני דרכים פשוטות לפחית במידה מסוימת את הכאבים ואת הקושי. בין היתר על ידי התאמה של אורח חיים בריא ותזונה מתאימה עבור המטופל ובין אם על ידי התאמה של פעילות גופנית שלא פוגעת בבירכיים.

אבחנה מבדלת אצל אורטופד מקצועי הוא מה שאתם חייבים לבחון מקרוב

כאשר אנחנו מדברים על מתן מענה רפואי, בין אם נרצה בכך ובין אם לא, אין כל תחליף לאבחנה מבדלת של אורטופד מומחה ברכיים מנוסה שיצליח להבין בדיוק איפה ממוקם הגורם שמוביל לכאבים ומכאן גם יציע את הטיפול המתאים עבורכם. חשוב לזכור כי אורטופד מומחה בירכיים הוא מי שיכול להיעזר בכלים הרפואיים שעומדים לרשותו כדי לשפר את איכות החיים שלכם באופן משמעותי.

לאורך הזמן, בגיל השלישי במיוחד, אנחנו רואים ירידה באיכות החיים של מטופלים רבים כתוצאה מטיפול שגוי או כזה שלא בוצע בזמן. אמנם לעיתים יש מקרים בהם אנחנו חייבים לקחת עזרה, לא מדובר על מה שיש להתבייש בו כי אם מדובר על מה שהוא הרבה פעמים פשוט הכרח המציאות. אבל, חשוב לזכור כי קיימות דרכים לשפר במידה דרמטית את איכות החיים של מטופלים רבים בגיל השלישי, אין סיבה לוותר על ההזדמנות לקבל עזרה בנושא.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן