טיפולים באסטמה של העור למבוגרים

אסתמה של העור או בשמה הקליני "אטופיק דרמטיטיס", היא סוג של דלקת עור כרונית. אסתמה של העור גורמת לאדמימות, גירוד ויובש בעור, לצד תסמינים נוספים הכוללים : עור מחוספס ודלקתי, התקפי קוצר נשימה ולתגובה אלרגית של נזלת. למרות שהמחלה עשויה להופיע בכל גיל, היא בדרך כלל מתחילה להופיע בילדות, כאשר דרגת החומרה של המחלה משתנה עם השנים.
אצל מבוגרים, הידיים והרגליים הן האזורים שמושפעים או "מודלקים" הכי הרבה על ידי המחלה. גירוד האזורים הפגועים מחמיר את התסמינים, ולאלה שנפגעים יש סיכון מוגבר לזיהומים בעור. אסטמה של העור אינה מדבקת.
אנשים רבים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס מפתחים מחלות כגון קדחת השחת או אסתמה רגילה.
הסיבה להופעת המחלה קשורה בתכונות גנטיות ספציפיות, תפקוד לקוי של המערכת החיסונית, חשיפות סביבתיות ופגמים באלסטיות של העור. אמנם לחץ רגשי עלול להחמיר את התסמינים, אך הוא אינו גורם למחלה.

לטיפול באסתמה של העור מומלץ לפנות לקליניקה או מרכז רפואי, מוסמך עם רקורד של שנים רבות בטיפול באסתמה של העור, באמצעים הכי חדשניים של עולם הרפואה.

גורמים לאסטמה של העור

אסתמה של העור או אטופיק דרמטיטיס, מאופיינת בעיקרה בהיחלשות של השכבה החיצונית של העור הנקראת שכבת האפידרמיס.

עור בריא עוזר לשמור על לחות ומגן עליך מפני חיידקים, חומרים מגרים ואלרגנים. המחלה קשורה למוטציה של וריאציה גנטית, של הגן הנקרא פילגרין (FLG).
הגן ליגרין אחראי על קידוד חלבון בשם פרופילגרין ((Profilaggrin, שהינו חלבון בעל תפקיד חשוב בשמירה ובנייה של המעטפת הקרנית של שכבת האפידרמיס. כל זה משפיעה על יכולתו של העור לספק הגנה לשכבות העור.
בהיעדר אותה הגנה גורמת לעור שלכם להיות מושפע ופגיע מגורמים סביבתיים, מגרים ואלרגנים שונים, שיגרמו להופעה של דלקות, גרד ושאר התסמינים של המחלה.

גורמים נוספים למחלה הינם:

– חשיפה ממושכת לחומרים כימיקלים רעילים: עבודה בסביבה מזוהמת, שכוללת גזים שנפלטים בהכנת חומרי הדברה, בעבודה עם חומרים כימיקלים מבוססי אלכוהול ועשן.

– אקלים: מחקרים מראים שסביבה עם אוויר יבש יכולה לגרום להתפרצות של המחלה.

– תזונה: אכילת מזונות עשירים בביצים וסויה, מחרימה את מצב המחלה ויכולה לגרום להתפרצותה.

– זיהום אוויר: חשיפה מרובה לזיהום אוויר ורעלנים שמשתחררים לאוויר מפליטת גזי חממה, היא גורם התפרצות והחמרה למחלה.

היחלשותה של המערכת החיסונית משחקת תפקיד חשוב בהתפרצות של אטופיק דרמטיטיס, שמקשה על הגוף להתמודד עם ההשפעות של חדירת חומרים מגרים ורעילים לשכבות העור.

מתי לפנות לרופא

מומלץ לפנות לרופא אם אתם מרגישים שהמצב של המחלה נהייה כל כך לא נוח, שהמצב משפיע על השינה שלכם ועל התפקוד שלכם במהלך פעילויות יומיומיות.
בנוסף יש לפנות לרופא במקרה של זיהום בעור, – הבא לידי ביטוי בפסים אדומים, מוגלה וגלדים צהובים. אם הסימנים הללו נלווים לחום גבוה יש לפנות במהרה לבית החולים.
במידה והמחלה מתפתחת אצל אדם שמקבל טיפול סיעודי, על המטפל הסיעודי לשים לב בכל מצב של החמרה וחוסר נוחות אצל המטופל ולהפנות אותו לרופא.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן