למה חשוב לעשות בדיקת צפיפות עצם בגיל השלישי?

רשימת בדיקות "החובה" של כל קופות החולים לגיל הזהב כוללת גם את בדיקת צפיפות העצם. במאמר זה נסביר מדוע בדיקה זו כה חשובה ומה ניתן לעשות על מנת להגיע אל אותה בדיקה מוכנים ואף לזכות בתשובה  לא רעה. הבה נתחיל…

בדיקת צפיפות עצם – חובה בגיל השלישי

אם גם לכם חשוב לשמור על איכות חיים גבוהה, עליכם להקפיד ולבצע בדיקות מסויימות המומלצות לגיל השלישי. אחת מאותן בדיקות היא בדיקת צפיפות עצם, אשר משמשת לאבחון של אוסטאופורוזיס. כאן מדובר על בדיקת רנטגן המומלצת לנשים וגברים מגיל 65 שבסיומה תקבלו תשובה האם אתם חולים במחלת האוסטופורוזיס, כלומר מחלת בריחת הסידן או שלא. אם אינכם חולים במחלה זו, תצטרכו לעבור את הבדיקה אחת לחמש שנים. אם אתם חולים במחלה זו, חשוב שתדעו שמדובר על מחלה שבה העצמות חלשות מאוד וזאת משום בריחת סידן. אנשים שחולים במחלה זו מסתכנים בשברים, אך אם מגלים אותה בשלב מוקדם ניתן לנקוט בצעדים מסויימים לבלימתה או האטה שלה וזאת על ידי לקיחת תוספים, כמו למשל סידן אמורפי ודרכי טיפול נוספות.

משתייכים אל קבוצת גורמי סיכון

באם אתם בגילאי החמישים המאוחרים או בתחילת גילאי השישים ומשקל הגוף שלכם נמוך מאוד. אם חוויתם שבר שלא נבע ממקרה טראומה משמעותי. אם המחזור שלכן הפסיק טרם גיל 45 ואם אתם מכירים בן משפחה מדרגה ראשונה ששבר איבר זה או אחר בגוף משום אוסטופורוזיס, אתם משתייכים אל קבוצת הסיכון ולכן ההמלצה היא לציין זאת בפני רופא המשפחה וזאת שישלח אתכם לבדיקה כבר בגיל שישים ואף לפני. בנוסף, חשוב לדעת שגם אנשים שמעשנים, צורכים אלכוהול, סובלים ממחלת סוכרת, צליאק, פעילות לא תקינה של בלוטת התריס ומחלות נוספות, גם הם נחשבים פעמים רבות "מועדים לפורענות" למחלת האוסטופורוזיס ולכן חשוב שגם הם יבררו מתי הם צריכים לבצע בדיקות צפיפות עצם.

בדיקות צפיפות עצם – שאלות ותשובות

בדיקות צפיפות עצם אינן בדיקות כואבות, הן אינן משפיעות על ההרגשה של הנבדק ומותר לנהוג לאחר הבדיקה. מה שחשוב לדעת זה  שמדובר על בדיקת רנטגן בעלת קרינה בעוצמה נמוכה. פיענוח הבדיקות מהיר ותוצאות של מינוס 1 נחשבות תקין. טווח של 1-2.5 נחשב לירידה בינונית בצפיפות העצם וערך שנמוך מ – 2.5  מעיד על מחלת צפיפות העצם. אז מדוע כה חשוב לעשות את הבדיקה? כי אוסטופורוזיס היא מחלה לא פשוטה אשר עלולה לקצר את תוחלת החיים של אלו הסובלים ממנה וזו שמובילה לאיכות חיים נמוכה ביותר. נכון להיום דרכי הטיפול הן נטילת סידן אמורפי, ויטמין D, שינוי אורח החיים וביצוע תרגילים שונים שמחזקים את העצם וגמישות הגוף. בהצלחה!

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן