תביעות סיעוד – מתי ואיך תובעים?

בשנים האחרונות ישראלים רבים יותר מאי פעם מחליטים להשקיע בעתידם ולרכוש לעצמם ביטוח סיעודי ואכן, קופות החולים וחברות הביטוח מציעות כיום מגוון רחב יותר של שירותי ביטוח סיעוד.

אין בכך דבר מפתיע כלל וכלל, רבים מאתנו מעוניינים לנהל היטב את סיכוני חיינו ולהיערך לכל תרחיש וכחלק מעניין זה, רוכשים פוליסות ביטוח אישיות שונות, כאלו ואחרות.
כך, אם וכאשר נזדקק (בתקווה שלא) לסיוע בפעולות החיים הבסיסיות ביותר, תעמוד השקעה זו לרשותנו.
מצב סיעודי אינו רק נחלתם של קשישים ויכול להתרחש גם בקרב צעירים וילדים שעברו תאונה או חלו, חלילה, במחלה הפוגעת בתפקוד היום-יומי.

 

הזכאות להגיש תביעת סיעוד תלויה בקיומם של לפחות שלושה מששת התנאים הבאים:

  1. לבישת ופשיטת בגדים.
  1. מקלחת
  2. הליכה
  3. אכילה
  4. קימה ושכיבה.
  5. שליטה על סוגרים.

 

במקרים הנ"ל מחויבת חברת הביטוח ו/או קופת החולים בה עשיתם את הפוליסה, לשלם סכום חודשי לכיסוי הוצאות הסיעוד בשירותי טיפול סיעודי בבית המטופל או במעבר למוסד סיעודי.
למרבה הצער, דווקא ברגע זה של חוסר אונים מוחלט, מנסה להתנער חברת הביטוח מאחריותה ומערימה לעתים קרובות קשיים ודוחה את תביעות הסיעוד בתואנות שונות כגון:

  • אי גילוי/כוונת מרמה – חברת הביטוח תעלה טענה, לא בהכרח נכונה, כי המבוטח הסתיר מצב רפואי כלשהו בעת רכישת הפוליסה.
  • סייג בחבות – חברת הביטוח תנסה לסייג את חבותה למבוטח ולטעון כי המקרה ממנו הוא סובל אינו כלול בפוליסה.
  • אי תשלום פרמיות – דחייה כזו, הטוען כי הפוליסה מבוטלת עקב אי תשלום יכולה להיעשות רק בתנאים מסוימים מאוד ובליווי משפטי מתאים ניתן יהיה לבחון האם טענה זו תקפה.

 

מדוע סיוע משפטי הוא קריטי בהגשת תביעת סיעוד?

שאלה מתבקשת אשר עולה מהמקרים הללו היא – כיצד אדם במצב סיעודי יכול כלל להיאבק מול מניפולציות כאלה של חברת הביטוח בנקודת חולשה שכזו? אדם שאינו יכול אפילו לקום מהמיטה בכוחות עצמו במקרים רבים יתקשה להתמודד עם התנגדויות לתביעת הביטוח שלו.

כדי שאתם ויקיריכם המשמעותיים תוכלו לחיות את מלוא חייכם בכבוד המגיע לכם, עם הניסיון וההכשרה המתאימים של עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח, הביטחון שלכם לעתיד יובטח.
מצב רגיש כל כך איננו דורש אך ורק ידע משפטי, חשוב כי משרד עורכי הדין שתבחרו יעבוד באופן צמוד מול מומחים רפואיים עם הכרה עמוקה של תחום הסיעוד ובעלי ניסיון רב בכתיבת חוות דעת רפואית משפטית.
חשוב לזכור, רוב דחיות חברות הביטוח הנן בניגוד לחוק ולכן חבל לחשוש מהתנגדותן ולהרים ידיים בקלות.

פנו למשפטן מומחה בתחום הסיעוד הרפואי שילווה אתכם מרגע הגשת התביעה ולפי הצורך יסייע לכם למצות את זכויותיכם כדין.
בליווי עו"ד מקצועי בעל ניסיון במשפט הרפואי והכרת ההתנהלות המשפטית של חברות הביטוח, תביעת הסיעוד עשויה להתנהל ביתר סיכוי הצלחה ושקט נפשי לאורך כל ההליך.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן