שקט נפשי ואיכות חיים עם בתי האבות הסיעודיים

הגיע הרגע והחלטתם להעתיק את מגוריכם אל בית דיור מוגן. רגע לפני שאתם בוחרים לאן תרצו לעבור, הרי שעליכם לדעת מה מצפה לכם, אילו סוגי בתי דיור עומדים לפניכם ומה מתאים לכם ביותר.
היכולת לעבור אל בית דיור מוגן או בית אבות היא זכות נפלאה. מעבר לשירותים שאתם עתידים לקבל, הרי שאתם זוכים גם בחברה נפלאה, איתה אתם עתידים לחלוק תחומי עניין משותפים, שיח קולח וצוות נאמן ומסור העומד רק לרשותכם.

המעבר מהבית הפרטי אל מקום מגורים חדש אינו תמיד פשוט, אך שביעות הרצון של הדיירים מבתי הדיור המוגן ובתי האבות, משקפים תמונה נפלאה: רמת החיים עולה ומדד שביעות הרצון מראה כי המעבר היה מוצלח. אם כן, מה מחכה לכם בבית האבות הסיעודי ומה ההבדל בינו ובין בתי הדיור המוגן הרגילים?

תוכן עניינים

למי בית האבות מיועד?

כאשר מדובר על בתי האבות הרגילים, מדובר על בתים המעניקים דיור מוגן לאוכלוסייה המתבגרת, שאינה זקוקה לטיפול רפואי צמוד. המשמעות היא שמדובר על אוכלוסייה שרוצה להנות מחוגים, לוח זמנים מסודר ושירותים שונים המוענקים במסגרת בית האבות. לעומת זאת, בעת שמדובר על בית אבות סיעודי, מדובר על בית דיור מוגן  המציע שירות רפואי כולל וזמין בכל עת.

בתי האבות הסיעודיים למעשה מעניקים מענה כולל לאוכלוסייה המבוגרת שזקוקה לטיפול רפואי. מדובר על אוכלוסייה הזקוקה למערך רפואי לטובת התנהלות תקינה לאורך היום. לרוב, בתי האבות מחלקים את המטופלים לכמה קבוצות, במטרה להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר לו הם ראויים. ישנה מחלקה של אוכלוסייה מתבגרת שהינה האנשים אשר חווים ירידה ופגיעה קלה בתפקוד, ועל כן הם זקוקים לעזרה.

בהמשך, יש את הקבוצה של הסיעודיים, שהם מוגדרים כבעלי פגיעה קשה, ועל כן הם זקוקים למענה צמוד במרבית הפעילות שלהם. בנוסף אליהם, ישנה גם הקבוצה אשר חוותה פגיעה ביכולות הזיכרון או התמצאות, ועל כן הם זקוקים למענה רפואי ועזרה צמודה בכל פעילות שהם מבצעים.

מה לבצע בבדיקת בתי אבות?

מה לבצע בבדיקת בתי אבות סיעודיים

הקשיבו לקולות הבית

בעת ביקור ראשוני בבית אבות פוטנציאלי, חשוב להקשיב לקולות המקום ולאופן התקשורת של הצוות עם הדיירים ובינם לבין עצמם. יש לשים לב לטון הדיבור הנעים והמקצועי של הצוות כלפי הדיירים, וכן לדינמיקה הבין-צוותית המעידה על אופי התקשורת במקום. כמו כן, מומלץ לבקש לראות את "מאחורי הקלעים" כמו המטבח והכביסה, ולוודא שהם מתנהלים באופן נקי ומסודר על פי נהלים ברורים.

כמות כוח אדם

קיימים מקרים אשר מחסור בכוח אדם בבתי אבות יכול ליצור שעות נוספות, משמרות כפולות והתשה של הצוות הסיעודי.
בדקו את התקן של מטפל מול כמות מטופלים ותראו שיש מספיק אנשי צוות הפועלים במקום.
אם תראו תנועה דלילה או לא מספקת תוכלו לשאול את האחראי לסיבה ולחכות לתשובה ראויה. דברו קצת עם אנשי הצוות ותקבלו מושג מיידי לגבי תחושותיהם למקום עבודתם ושביעות רצונם.

בדקו את חדר המגורים והשינה

מאחר ומעבר הוריכם לבית הורים משמעו מגורים ולינה, חשוב לוודא שאזור מחייתם הולם את צורכיהם.
תוכלו לבדוק למשל האם בית ההורים מספק סדין חשמלי, האם יש מעקה במקלחת והאם בית ההורים מנוהל בצורה כזו שתקל ותגן על הוריכם.
בבתי אבות ומקומות של דיור מוגן מסוימים בבתי השימוש מותקן בידה. זו עוד פרמטר לנוחות מרבית שהמקום מנסה לספק לדייריו ויכול להירשם כנקודת זכות למקום.כאשר יכולת התנועה פוחתת והפעולות הבסיסיות נהיות קשות יותר, רצוי לתת לדרי בית ההורים את התחושה שהם יכולים להסתדר לבד, בעיקר במקום כה אינטימי.

מחלקות מיוחדות בבתי האבות

יש מקרים שבהם אחד מבני הזוג זקוק לשהייה במחלקת תשושי נפש, או במחלקה הסיעודית ולכן בני הזוג מבצעים בחירת בית אבות איכותי וכך אחד מהם נמצא במחלקה המיוחדת ובן הזוג השני גר במבנים של העצמאים וסועד את בן הזוג בכל יום. זהו הסידור הנוח ביותר והוא עדיף על האופציה שבה אחד מהם יהיה במחלקה בה הוא יקבל את הטיפול הרפואי הנדרש ובן הזוג יישאר בביתם וינוע מדי יום בין בית האבות לביתם.

חיי היום יום בבתי אבות

דיירי בית האבות נהנים מפעילויות מגוונות שמתקיימות לאורך כל היום ולעיתים גם בערבים. הם נהנים מחוגים בתחומים שונים כמו עבודות סריגה ויצירה, שזירת פרחים, לימודים בכמה תחומים, הקשבה להרצאות, שיעורי התעמלות, טיולים, הצגות, סרטים ועוד.

ברוב בתי האבות נבנו קומפלקסים יפהפיים ונוחים מאד, הכוללים דירות מרווחות ונעימות לשהייה אשר מאובזרות בכל הצרכים של האנשים המבוגרים, מטבח קומפקטי, ריהוט בסלון ובחדר השינה, מקלחת, שירותים ובהם ידיות אחיזה, במקרה שקשה למבוגרים לקום או לעמוד.

הצוות של בית האבות מוודא בכל בוקר שכל אחד מהדיירים התעורר והוא בסדר. אם מישהו לא חש בטוב, אנשי הצוות הרפואי מגיעים אליו ומעניקים לו טיפול ראשוני בהתאם למקרה. הימצאותם של רופא ואחיות 24 שעות ביממה היא חשובה מאד עבור האנשים המבוגרים והם יודעים שבעת הצורך הם ייבדקו תוך פרק זמן קצר יחסית ויקבלו את הטיפול הרפואי הנדרש.

דפיברילטורים (מכשירי החייאה) בבתי אבות בישראל

דפיברילטור הוא מכשיר החייאה שנועד להציל חיים במקרים של דום לב או התקף לב. הוא מחויב על פי חוק להצבה במקומות ציבוריים. המכשיר מחזיר את קצב פעילות הלב התקין על ידי מתן מכות חשמל.

קיימים סוגים שונים של דפיברילטורים כמו אוטומטי, חצי-אוטומטי ופנימי. אין צורך בידע רפואי כדי להפעיל אותו – המכשיר מנחה את המשתמש. שימוש בדפיברילטור תוך דקה מרגע ההתמוטטות יכול להציל חיים ב-90% מהמקרים.

דפיברילטור בבתי אבות

בשנת 2008 חוקק חוק המחייב הצבת דפיברילטורים במקומות ציבוריים, כולל בתי אבות. חשוב שמכשיר ההחייאה יהיה נגיש ומוכוון היטב. ככל שאנשים מזדקנים, מערכות הגוף נחלשות. לכן חיוני שבתי האבות ינקטו באמצעים הדרושים להבטחת בריאות הדיירים, כולל התקנת דפיברילטורים. טרם הכניסה לבית אבות תמיד חשוב לוודא שמדובר על בית אבות המציית לכל החוקים וערוך להציל את חייכם במקרה הצורך.

לסיכום,

בית אבות סיעודי מאפשר לכם, הקהילה המבוגרת, או לכם, בני המשפחה של המתבגרים, להעניק להם את הטוב ביותר. בתי האבות עושים עבודת קודש ומאפשרים לקהילה המתבגרת הזדקנות בכבוד, תוך שהם מקבלים טיפול הולם לבעיות שלהם. לצד הטיפול הרפואי הזמין להם לכל אורך היום, הם גם זוכים לתכנים ופעילויות המתאימים להם, וכך הופכים את שהותם לשמחה ומועילה.

בתי האבות מורכבים מצוות של מטפלות, דיאטנים, מורים וצוות רפואי שכל מטרתו היא להעניק לאוכלוסייה המתבגרת את הטוב ביותר. מדובר על צוות שפועל ימים כלילות על מנת להבטיח נוחות ושביעות רצון מכל דייר בבית האבות. זיכרו שאפשר להזדקן בכבוד, וזיקנה שכזו ניתן לקבל בבית האבות הסיעודיים המתאימים עצמם במיוחד לקהל המזדקנים.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן