עובד סיעודי עבור אנשים מבוגרים

עובד סיעודי

אנשים מבוגרים רבים זקוקים בגיל זה לסיוע בנושאים האלמנטריים היום יומיים. ברוב המקרים הילדים אשר מגיעים לבקר את הוריהם, שמים לב לשינויים ולקשיים ולכן מציעים לבחון את האפשרות של קבלת עובד סיעודי בבית, שיעזור להם בנקודות שבהם קשה להם לפעול באופן עצמאי. בשלב הראשון קשה להורים לקבל את העובדה שהם אינם מסוגלים לבצע פעולות שונות בעצמם, אך עם הזמן הם מבינים שאין ברירה והסיוע הוא לא מותרות אלא צורך בסיסי בחיי היום יום שלהם. כדי לטפל בנושא זה פונים למוסד לביטוח לאומי כדי שנציג מטעמם יגיע לביתם של האנשים המבוגרים, יראה את מצבם ויערוך לכל אחד מהם את המבחן שכולל את בדיקת אופן ביצוע של פעולות שונות באופן עצמאי, כמו לבישת בגדים, אכילה, קימה ממצב של שכיבה, שליטה על הסוגרים ועוד.

בהתאם לקריטריונים שקבע המוסד לביטוח לאומי, נקבעת הזכאות לכל אדם ואם מגיעה לו גמלת סיעוד. אם מצבם של בני הזוג מצדיק את קבלת העזרה של עובד סיעודי, נקבעת עבורם מסגרת השעות היומית או כמה שעות במהלך השבוע. על פי המעטפת הזו, יש פעולות שהעובד יבצע עבורם כמו לדוגמה ניקיון במטבח, קניות, בישול, קבלת תרופות מבית המרקחת ועוד. אם מדובר בעובד זר, בני המשפחה יקבלו הדרכה מפורטת שהוכנה על ידי עורך דין דיני עבודה  לגבי השכר שהם אמורים לשלם לו, על פי החוקים שנקבעו על ידי התאגיד שאחראי על העסקת העובדים הזרים.

חיים נוחים יותר בעזרה של עובד סיעודי

לאחר קבלת האישור מהמוסד לביטוח לאומי, חברת הסיעוד דואגת לקבלת עובד סיעודי שמתאים למשפחה זו בהתאם לידע שלו ובהתאם לשפה. קיימת חשיבות רבה להגעה של עובד שדובר את אותה השפה כמוהם, כדי שהם יוכלו לנהל תקשורת נכונה לאורך כל הדרך. בהתאם לכמות שעות העבודה שנקבעה ולצורך של בני הזוג המבוגרים, נקבעת מעטפת העבודה הספציפית על פי הצורך בבית זה.

המטלות של העובד הסיעודי

ברוב המקרים הנושא החשוב ביותר הוא סיוע בנושא היגיינה, מקלחת חמה בכל בוקר, דאגה לניקיון הכללי, סיוע בלבישת הבגדים ובמיוחד גרביים ונעלי בית חמות בחורף. בהמשך היום מטפל סיעודי זה מכין תבשילים שאהובים על בני הזוג, או על פי ההנחיה של הרופא. בהתאם לימי ההגעה שלו הוא מכין אוכל לאותו היום או לכמה ימים, לנוחות מקסימלית של בני הזוג.

סיוע יום יומי

בנוסף לכך ובהתאם לצורת ההתנהלות בכל בית, הוא מבצע עבורם את הקניות כמו מוצרי חלב, ירקות ופירות בסופרמרקט, מביא עבורם את התרופות מבית המרקחת ובמידת הצורך הולך איתם לבדיקה רפואית במרפאה.

ברוב המקרים בני המשפחה נמצאים בקשר רציף עם עובד סיעודי כדי לקבל דיווחים שוטפים על מה שקורה עם ההורים היקרים, הם מתאמים ביניהם את המטלות השונות, כמו קניות נרחבות יותר על פי הצורך או הגעה לרופא במקום מרוחק.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן