בעיות שמיעה בגיל השלישי

בלא מעט מקרים מבוגרים נוטים להכחיש את העובדה שהם פשוט לא שומעים כבעבר. כאשר אנו מתבגרים חוש השמיעה שלנו נהפך לפחות טוב, וזאת כחלק מזקנה כללית.
השמיעה יכולה להינזק בשל לא מעט סיבות שונות, אך אפשר לומר שהנפוצה שביניהן היא פשוט הזקנה שמביאה איתה לא מעט בעיות.
כאשר אנו חוצים את גיל 70 הגוף שלנו פשוט מתחיל לתפקד לא טוב בלא מעט אספקטים שונים.

גילוי של בעיות שמיעה בגיל השלישי מתבצע לרוב על ידי קלינאי תקשורת מוסמך או רופא אף אוזן גרון. מדובר בגורמים מוסמכים שיודעים היטב כיצד לזהות בעיות שמיעה פוטנציאליות..

טיפול בבעיות שמיעה

התדרדרותן של היכולות ואובדן כישורים שהיו לאדם בעבר עלולים להוות נקודות משבר מהותיות בחייו של אדם בגיל השלישי. לכן, במקרים רבים, הוא לא יודה בכך, אפילו לא בפני עצמו, קל וחומר באוזני אנשים אחרים. בחלק מהמקרים, ההתדרדרות היא איטית והדרגתית, כך שצלילים מסוימים אותם שמע כבר לא יהיו כל כך ברורים לו היום. ולכן, לא בהכרח יהיה מודע לכך שהם "חסרים" בנוף הווקלי שלו.

אחד הפתרונות המקובלים לבעיות שמיעה בגיל השלישי הוא שימוש במכשירי שמיעה. מכשירים אלו עוזרים לקשישים לתקשר טוב יותר עם הסביבה והאנשים החיים בה.

מהם מכשירי שמיעה?

מכשירי שמיעה מהווים כלי מאוד חשוב ואפקטיבי לצורך תקשורת בין אנשים, בפרט כשמדובר על אנשים מבוגרים אשר יכולת השמיעה שלהם איננה כשל אנשים צעירים, וצריך להודות שהם הרבה פעמים צריכים גם להתמודד עם חוסר הסבלנות של מי שעומד מולם ומתקשה לקבל את העובדה שהשמיעה שלהם לא ברמה גבוהה. לעתים האדם המבוגר יהיה גם סיעודי ויצטרך סיוע של עובד זר סיעודי וגם לתקשורת אתו יצטרך האדם הסיעודי מכשיר שמיעה.

מה צריך לדעת על מכשיר שמיעה?

מכשירי שמיעה הם מכשירים אשר יעזרו לכם לשמוע בצורה טובה יותר. מכשירי שמיעה נועדו למציאת פתרונות שונים לבעיות שמיעה שונות. ישנם סוגים רבים של מכשירי שמיעה אשר מתבססים עם צורות טכנולוגיות שונות ויגבירו את היכולת שלכם לשמוע טוב יותר. קיימים מכשירי שמיעה לגיל הזהב, אשר פותחו במיוחד עבור הדרדרות בשמיעה הנובעת כחלק מתהליך ההזדקנות של הגוף. מכשירי שמיעה למבוגרים יהיו פתרון מושלם עבור קשישים המעוניינים לשמוע את הסביבה שלהם בצורה טובה יותר. השמיעה הכרחית לא רק על מנת להנות מהעולם, אלא גם כאמצעי בטיחות במיוחד עבור מבוגרים. אלה ששמיעתם הדרדרה לא בהכרח יצליחו להסתגל למצב החדש ולכן עלולים לעמוד בפני סכנות. אובדן השמיעה עלול לגרום להם שלא לשים לב לרעשים שונים אשר יתריעו מפני סכנה, ולכן מכשירי שמיעה הם הכרחיים לשמירת בטיחותם של הקשישים.

כיצד לבחור מכשיר שמיעה ?

כאשר מדובר ברכישה של מכשיר שמיעה למבוגרים חשוב לבחור את אלה הטובים ביותר עבורם. מומלץ להתייעץ עם הרופא אשר רשם את מכשירי השמיעה לגבי סוג מכשירי השמיעה וחברה מומלצת. רופאים ידעו בצורה הטובה ביותר מה מתאים עבורכם, בזכות הניסיון שלהם וכן בזכות ההיכרות שלהם איתכם. תוכלו גם למצוא מידע רב באינטרנט לגבי החברות השונות אשר המציעות את המכשירים, וכן לשאול מומחים שונים בתחום טכנולוגיות מכשירי השמיעה. כמו כן, כדאי גם להתייעץ עם בעלי ניסיון עם המכשירים שידעו לומר לכם בדיוק ממה נהנים במכשירים שלהם ומה הבעיות שלהם. בסופו של דבר, בעלי ניסיון יהיו הממליצים הטובים ביותר. ככל שמכשיר השמיעה יהיה בעל המלצות רבות יותר, כך תדעו שבחרתם במכשיר השמיעה במושלם ביותר עבורכם.

 

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן