חיסונים טבעיים מן הטבע – המלצות משרד הבריאות לבריאות טובה

הגוף האנושי הוא מערכת טבעית מופלאה מאין כמוה. כשאנו מרחיקים מהגוף שלנו חומרים מזיקים, מניעים אותו באופן קבוע ומזינים אותו בהתמדה בתזונה נבונה, פונקציונלית ובריאה, הוא מסוגל לחולל פלאים וניסים על בסיס יום־יומי. כן, זה כבר לא סוד – גוף מטופל היטב הוא גוף בריא; גוף בריא הוא גוף חסין; גוף חסין מקבל את חסינותו מהטבע.

כבר הרמב"ם ביקש מאיתנו: "עשה מזונותיך תרופותיך, ולא תרופותיך מזונותיך". והוא צדק.
משרד הבריאות מבין זאת כיום ועושה לילות כימים למען אזרחי ישראל כולם – קטנים כגדולים – כדי להטמיע את המלצתו של הרמב"ם באורחות החיים של כולנו כדי שנתחזק ונתחסן באופן טבעי וכדי שנאריך ימים בבריאות איתנה.

 

על הסי ועל הדי

ה־C וה־D הם האל"ף בי"ת הידעתם? נטילה יום־יומית קבועה של ויטמין C וויטמין D מסייעת לחזק את המערכת החיסונית של הגוף לאורך השנים ובייחוד ככל שמתבגרים. ויטמין C הוא מהוויטמינים החשובים ביותר למערכת החיסון ולבריאותן של כל רקמות הגוף. גופנו אינו יכול לאגור ויטמין C באופן טבעי ולפיכך עלינו לוודא שאנו נוטלים אותו בכמות מספקת באופן קבוע. המקור הטבעי ביותר לוויטמין C הוא פירות וירקות טריים – לא מבושלים – ולפיכך משרד הבריאות ממליץ לנו לצרוך לפחות 9 מנות יומיות של פירות וירקות (בעיקר ירקות ירוקים) לבריאות טובה ולחיזוק הגוף. אם יש מחסור קיצוני וחמור של ויטמין C בגוף, ימליץ לנו הרופא לקבל אותו ישירות אל תוך הגוף באמצעות מזרקים, בהזרקה ישירה לשריר.
זהו טיפול חשוב ביותר, מבוצע בכל מרפאה ומאפשר למטופל לחזור במהרה לבריאות טובה. ויטמין D נוצר בגוף בעת חשיפה לאור השמש ונאגר בו.
הוא נחוץ לספיגת מינרלים רבים וחיוני לחיזוק העצמות ולתפקודן התקין של הכליות. משרד הבריאות מבין את חשיבותו הרבה של ויטמין D לבריאות טובה ולחיוניות פיזית גם בגילים מבוגרים ומפציר בנו לצאת החוצה לפחות ל־20 דקות מדי יום בשמש ובאוויר הפתוח.

תוספים לתוספת בריאות

משרד הבריאות ממליץ להתייעץ עם הרופא האישי בנוגע לנטילה קבועה ובטוחה של מולטי־ויטמינים ומינרלים בתוספת נוגדי חמצון. המינרל אבץ למשל משמעותי במיוחד להגנה על מערכת החיסון ומסייע להחלמה מהירה לאחר מחלות זיהומיות או הליכים ניתוחיים. פטריות הן מקור טבעי טוב לאבץ וכדאי לאכול אותן על בסיס יומי. היסוד סלניום פועל כנוגד חמצון חזק  ביותר ומספק הגנה מתופעות שונות הקשורות לתהליכי הזדקנות הגוף. בצלים הם מקור עשיר לסלניום ויגנו על הגוף מסרטן ומחלות לב.

על קשת המזון החדשה של משרד הבריאות כבר שמעתם?

קשת המזון החדשה של משרד הבריאות מפרטת את הערכים התזונתיים הטובים ביותר לצריכה קבועה ואת הדרכים לאכילה בריאה, מחסנת ומגינה. הצבע הדומיננטי של קשת המזון החדשה הוא ירוק והוא מאגד בתוכו את הפירות, הירקות והדגנים המלאים המומלצים לצריכה יום־יומית לבריאות טובה. הצבע הצהוב כולל את השומנים והחלבונים המומלצים שיש לצרוך לפחות פעם ביום ושני הצבעים הקהים בגוונים אדמדמים־חומים מפרטים את המזונות שכדאי לצרוך רק פעם בשבוע (עוף, הודו, דגים וביצים) או לעיתים רחוקות בלבד (בשר בקר ומזונות ממותקים ומעובדים). משרד הבריאות ממליץ לנו בחוכמה רבה להימנע ממזונות אלה עד כמה שאפשר ומבין כי זוהי הדרך הטובה ביותר לחסן את גופנו מפני מחלות.

כשהרופאים מחייכים אלינו

משרד הבריאות בשיתוף פעולה הדוק עם המרפאות המבטחות ועם המוסדות הטיפוליים לבריאות הציבור ברחבי הארץ יוצא לדרך חדשה לחיזוק החיסוניות הטבעית של אזרחי ישראל, לחיזוק גופם ובריאותם.
בכך הוא מאמץ את המלצתו של הרמב"ם ומחזיר עטרה ליושנה. כשמזונותינו הם תרופותינו – שום דבר לא יכול לעצור אותנו!

 

הכותב אינו רופא ואין לראות בדברים האמורים המלצה רפואית.

אהבתם את התוכן? - שתפו
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב vk
VK
שיתוף ב email
Email
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il