שמנים אתריים לטיפול בגוף ובנפש – לחיות בריא בגיל השלישי

הזדקנות הגוף היא תהליך טבעי ומבורך. אריכות ימים היא ברכה. אדם שמאריך ימים על פני האדמה וזוכה ליהנות מכל הטוב והשפע שיש לה להציע מכיר תודה על הזכות הגדולה שנפלה בחלקו. הזדקנות בבריאות טובה היא המטרה של כולנו ואף כי לרוב נדמה לנו שהיא מלווה בכאב, בחולי, בקשיים ובייסורים, אין הדבר חייב להיות כך.

ספר איוב מספר לנו כי "בישישים חכמה ואֹרך ימים תבונה". עם זאת, אריכות ימים היא תבונה שנרכשת כבר מגיל צעיר – אדם השומר בתבונה על גופו ומקפיד על בריאותו כחלק בלתי נפרד מאורח החיים שלו יתמיד בכך לאורך חייו ויזכה להזדקן בבריאות טובה. אנשים מבוגרים ואנשים צעירים כאחד יודעים שאחת הדרכים המועילות ביותר לטפל במכלול הגוף־נפש היא באמצעות שמנים אתריים טהורים שמופקים מן הצומח. שמנים אתריים עושים פלאים לגוף ולנפש בכל גיל, אולם תרומתם לבריאותם של מבוגרים היא מופלאה. אז איך נחיה בבריאות טובה בגיל השלישי ואיך נסייע לזקנינו ליהנות ממגוון סגולותיהם של השמנים האתריים? בואו נבדוק.

עיסוי בשמנים אתריים

לפני שנצלול אל תכונותיהם של כמה מהשמנים האתריים המיוחדים ביותר, חשוב שנדע שדרך הטיפול בהם היא פשוטה וקלה. הינה כמה המלצות לטיפול יעיל בשמנים אתריים.

אפשר לטפטף כמה טיפות של שמנים אתריים להרגעה במבער או בדפיוזר ולפזר כך את ריחם בחדר או בבית. השמנים חודרים אל הגוף באמצעות חוש הריח ומשרים עליו רוגע ושלווה; אפשר לעסות את השמנים על העור להרגעת השרירים או במקומות שבהם המטופל שלנו חש כאב. שמן העיסוי שלנו ישמש כשמן נשא שאליו נטפטף את השמנים האתריים. השמן הנשא יכול להיות כל שמן שמועדף עלינו – שמן קוקוס, שמן שקדים, שמן זית או כל שמן אחר; אפשר לטבול באמבט חם שאליו הוספנו תערובת נכונה של שמן נשא עם כמה טיפות שמנים אתריים, וזוהי חלופה הולמת לעיסוי אם אין מי שיעסה אותנו. גם גיגית עם מים חמים לטבילת כפות הרגליים היא חלופה טובה אם אין לנו אמבט או מי שיסייע לנו למלא אמבט.

הקסם של הלבנדר והבבונג

שמן הלבנדר ושמן הבבונג הם השמנים הטובים ביותר להרגעת הגוף והנפש ולהרגעת מכאובים. אפשר ליהנות מסגולותיהם של הלבנדר והבבונג בכל האחת מהדרכים שצוינו מעלה – בהרחה, בעיסוי, בטבילה באמבט או בגיגית מים חמים. שמן הלבנדר הוא תרופת פלא של ממש בכל גיל, אולם הטיפול בו מומלץ בפרט ובמיוחד בגיל מבוגר ובמטופלים קשישים. ריחו העדין ותכונות המרפא שלו מסייעות בשיכוך כאבים, בטיפול בזיהומים, בריפוי ממחלות, בטיפול בדיכאון ובעוד מצבים רבים אחרים. כמו הלבנדר גם הבבונג משרה שלווה ורוגע, מסייע בטיפול בדיכאון וגם פועל כמחטא במצבים של דלקות בגוף, מרגיע כאבי שרירים ומסייע בבעיות עור. אפשר לשלב את שני השמנים יחד לטיפול מיטבי ולקבל תוצאה אופטימלית.

ליהנות מזִקנה בריאה

הטיפול בשמנים אתריים הוא טיפול מתמשך לאורך זמן. בין אם אנחנו מטפלים בקשישים ובין אם אנחנו מטפלים בעצמנו בגיל מבוגר – כדאי לשלב את השמנים האתריים במכלול הטיפולים היומיים שלנו כדי שיסייעו לנו להשיב את החיוניות הבריאה והטבעית לגופנו ולחיינו. השמנים האתריים הם עולם ומלואו ולעיתים מספיקה רק טיפה אחת של שמן כדי לשכך כאב, להשרות שלווה ולהחזיר את החיוך אל הפנים. טיפת שמן אחת יכולה לרוב להחליף סל תרופות שלם. כדי שנוכל ליהנות מכל הברכות שנלוות לתהליך ההזדקנות – שיש בו כאמור חוכמה ותבונה – כדאי שנכניס את הטבע ואת השמנים האתריים אל ארון התרופות שלנו. ושנהיה בריאים.

 

**אין במאמר המלצה רפואית מכל סוג, לפני כל שימוש יש להתייעץ עם גורם מוסמך**

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן