שמירה על עור הפנים בגיל המעבר

שמירה על עור הפנים בגיל המעבר

האמרה "50 הוא ה-30 החדש" נחשבת לנפוצה ביותר במחוזותינו, והיא מתארת את המציאות בה נשים רבות חיות כיום. נשים רבות בגיל זה מעניקות לעצמן מראה פנים צעיר וזוהר באמצעות שלל טיפולים קוסמטיים, ניתוחים וטיפוח באמצעות תכשירים שונים, בין הטיפולים ניתן למנות את מוצרי הטיפוח השונים, הטיפולים הקוסמטיים, ההזרקות וניתוח מתיחת פנים, שעוזרים לנו להראות טוב לגילנו, ואף צעירות יותר.

השינויים שקורים בפנים בגיל המעבר

בגילאי המעבר חלים בגוף האישה שינויים הורמונליים רבים, המשפיעים על מערכות רבות בגוף, ויוצרים את גלי החום הידועים, הזעה, שינויים במצב הרוח ועוד. גם העור בכללי ועור הפנים בפרט מושפעים רבות משינויים אלו. השינויים המרכזיים בעור הפנים הינם:

  • אובדן אלסטיות – התאים הפיברולסטיים- האלסטין והקולגן, נשחקים ומאבדים מיעילותם ברבות השנים וככל שמתבגרים. התוצאות הינן פגיעה במוצקות העור ובנפילתו.
  • יובש – עקב ירידה בייצור השומן בשכבת השומן התת-עורי ובדרמיס (השכבה האמצעית בעור) קיימת התדלדלות של עור הפנים. דבר זה מוביל לסדקים, ליובש וליצירת קמטוטים וקמטים.
  • גוון – קצב התחדשות תאי העור מואט, והגוף מסוגל לתקן פחות את פעולתם של הרדיקלים החופשיים. כתוצאה מכך גוון הפנים הופך לאפרפר יותר, ומאבד מהזוהר הקודם שלו.
  • כתמים בעור – תאי המלנוציט, אשר אחראים להילחם בנזקי השמש נשחקים ומתדלדלים. עקב כך, יחד עם השינויים ההורמונליים ונטיות גנטיות, נוצרים כתמים רבים יותר בעור הפנים.
  • ירידה בנפח הפנים – עקב כל השינויים הקודמים ניתן לראות ירידה בנפח הלחיים והסנטר, שקיעה של העיניים, צניחת עור והופעת קמטים קמטוטים מרובים.

טיפוח העור כבר מגיל 30

הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא ששגרת הטיפוח והשמירה על עור הפנים צריכה להתחיל מגילים צעירים יותר – מגיל 30 ומעלה. גם בגילים אלה אפשר לראות את ההתחלה של ההתדרדרות באלסטיות ובמראה של עור הפנים. לכן חשוב להשתמש במוצרי טיפוח קוסמטיים המכילים חומרי אנטי-אייג'ינג, עם חומצות הידרוקסי, ויטמינים ונוגדי חמצון.

טיפוח העור בגילאי 40

בגיל 40 התדלדלות העור מתקדמת, וניתן להוסיף בנוסף למוצרי הקוסמטיקה המקצועיים גם הזרקות, המצעירות את העור, וטיפולים משלימים נוספים, כגון איפור קבוע בגבות, השומר על הבעה חיונית ודומיננטית.

טיפוח העור בגילאי 50 ומעלה

בגיל 50 ומעלה רצוי להקפיד על שגרת טיפוח קבועה של עור הפנים, יש מגוון שיטות טיפול המטיבות ומצעירות את העור:

  • קרמים וחומרים קוסמטיים שונים, בעלי ריכוזים גדולים יותר של החומרים המטיבים עם העור, כדי לשמור עליו זוהר גם בשגרת היום יום. תכשירים אלה כוללים  סבון ייעודי לניקוי פנים לעור יבש, סרום וקרמים המעניקים לחות ביום ובלילה, מסכות לחות והזנה וקרמים להגנה מהשמש.
  • פילינג של חומצות אלפא ובתא הידרוקסי עם חומצות רפואיות המסלק את הגוון האפור של העור ומטפל בכתמים השונים.
  • טיפול בגלי רדיו, שמטרתו למצק את העור ולמחוק קמטוטים וקמטים.
  • הזרקות שונות של בוטוקס ודיספורט, המכניסות לעור את החומרים המצעירים במינון מדויק ונשארים יותר זמן.
  • ניתוח מתיחת פנים, הנותן מענה מקיף לבעיות הזדקנות העור לשנים ארוכות.

תזונה נכונה ובריאה

מומחים לכירורגיה פלסטית ממליצים לנשים בגיל המעבר להקפיד על אורח חיים בריא ונכון. אורח חיים בריא מורכב מתזונה נכונה ומאוזנת ומשילוב של פעילות גופנית לפחות 2-3 פעמים בשבוע. אגב, זהו טיפ חשוב גם לנשים לאחר גיל המעבר, כלומר גם לבנות גיל הזהב. נשים מבוגרות, חלקן שוהות בבתי אבות או מוגדרות כסעודיות, זקוקות לעזרה כדי לשמור על עור פנים מטופח, וכמובן עליהן להקפיד גם על תזונה בריאה.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן