ציוד משלים העוזר לטיפול סיעודי

טיפול סיעודי דורש מיומנות ומסירות בליווי ובדאגה היומיומית למטופל הסיעודי. במצבים סיעודיים שונים המטופל לא מצליח לשלוט בצרכיו, זקוק לעזרה בהאכלה, רחצה, תנועה ממקום למקום והמטפל הסיעודי הוא הדמות המשמעותית בחייו. הוא זה ששם בשבילו על מנת לסייע בתפקוד ובשיפור באיכות החיים. 


הידע והניסיון חשובים מאוד לביצוע המשימה, אבל אין ספק שיש גם חיוניות לציוד משלים לטיפול סיעודי. עזרים ייעודיים שיכולים לסייע למטפל ולמטופל במיוחד אם המטופל זקוק לעזרה בקימה מהמיטה, עמידה ותנועה וקשיים שדורשים התערבות של עזרים ייחודיים.
מה כולל ציוד סיעודי וכיצד ניתן לבחור ולהתאים אותו לצרכים הסיעודיים ולנוחות המטפל?

היכון, הכן, להרים
הרמת המטופל, במיוחד מהמיטה אך גם מהספה, יכולה להיות משימה מורכבת במיוחד אם המטופל אינו יכול לשאת את עצמו ואם משקלו כבד. למרבה המזל קיימים מנופי הרמה שמיועדים בדיוק לתהליך הרמה פשוט כאשר יש מנופי העברה חשמליים מתקדמים שיכולים להרים את החולה ולהעביר אותו ממקום למקום כולל וכן עמידונים לצורך העברה ששימושיים למצבים כמו ממצב ישיבה למצב קימה כאשר המטפל הסיעודי מסייע למטופל לעבור ממצב למצב וכל זה בצורה קלה ובטוחה.

ציוד סיעודי לרחצה פשוטה יותר
שמירה על היגיינה חיונית בכל גיל על אחת כמה וכמה אצל מטפלים סיעודיים שעשויים לסבול בשל שכיבה או ישיבה ממושכת מפצעי לחץ. מקלחת חשובה אך יכולה להיות מאתגרת מאוד כשהמטופל מתקשה להיכנס בעצמו לאמבטיה או להתרחץ במקלחון. המטפל הסיעודי מסייע למטופל לבצע את המקלחת או רוחץ אותו וקיים ציוד סיעודי למקלחת שיכול לסייע לו. 


אחד הקשיים שניצבים בפני מטפלים סיעודיים הוא להושיב את המטופל למשך תהליך הרחצה כאשר המקלחת עצמה מודעת לפורענות כולל סכנת החלקה ממשית כאשר השטח רטוב. כיסאות קומודה ייעודיים לרחצה חיוניים בסיטואציה זו. כיסאות אלה מתאימים לישיבה בצורה בטוחה בעת הרחצה והינם בעלי רגליים גמישות שמפצות במבנה הייחודי שלהן על הצבת הכיסא בסביבה לא שטוחה כמו של מקלחת. יש לכיסא גם משענת נוחה וקיימות גרסאות של כיסא מסוג זה גם למטופלים כבדי משקל. במידה ויש בעיה להעביר את המטופל למקלחת, ניתן להשתמש בכיסאות העברה ייחודיים.
התכנון והמבנה של כיסאות אלה הוא כזה שחלק מהכיסא נמצא מחוץ למקלחת ואפשר להעביר לאט ובבטחה את המטופל כאשר הוא נאחז ונעזר בידית אחיזה ומשענת הגב ומחליק באיטיות את גופו לתוך האמבטיה עצמה ובסיום הרחצה, יכול לחזור על התהליך עד יציאה בטוחה החוצה. 


במידה ויש קשיים שקשורים לשירותים, ניתן להשתמש גם במגוון מגביהי אסלה וידיות אחיזה גמישות למיניהן לישיבה נוחה יותר וגם לישיבה ממושכת. ובכלל כדאי להשתמש בסביבות אלה באביזרי תמיכה כמו מאחזי יד גם בעת העברת המטופל מחלל לחלל כך שהידיות נמצאות במיקומים אסטרטגיים לאורך המסדרון וכדומה. 

כיסאות העברה לתנועה בטוחה
יציאה לטיול או העברת המטופל הסיעודי החוצה לצורך בדיקה וכדומה יכולה להיות מאתגרת מאוד. אפשר להשתמש בכיסאות גלגלים מסוג דגמי העברה אשר מאפשרים למטפל הסיעודי לשלוט במהירות הכיסא וגן במנגנון בלימה לעצירה הדרגתית או מוחלטת. אפשר להשתמש בכיסאות מתקפלים שקל לאחסן בבית או ברכב וכמובן שבמקרים שונים יהיה צורך בכיסא גלגלים מאסיבי יותר שיאפשר פעולה עצמאית למטופל וגם אפשרות למטפל להסיע ולשלוט בכיסא הגלגלים בעת נסיעה בחוץ או ברחבי הבית.
חשוב לסייע למטפל הסיעודי ללמוד את העזרים השונים ולחפש גם עזרים לפי הצרכים המתעוררים עם הזמן במהלך הטיפול הסיעודי, שיקלו על הטיפול ויאפשרו רווחה כללית טובה יותר למטופל.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן