פעילויות מהנות לבני הגיל השלישי

כשאנו חושבים על בני הגיל השלישי, לא פעם אנו דואגים לבריאותם או לפנסיה שלהם,  אך גם ההנאה משחקת תפקיד חשוב מאוד באיכות החיים של מבוגרי השבט.
לכן בכתבה הבאה נציג רשימת פעילויות מהנות עבור בני ובנות הגיל השלישי.

שעת כושר

לספורט יש חשיבות עצומה בכל גיל וגיל. הוא מסייע לשמור על הבריאות כמובן, אך הוא חיוני גם לנפש. הוא מאפשר התנסות, למידה ומפגש חברתי. באמצעות שילוב הספורט בשגרת היומיום ניתן להגשים לא מעט חלומות ושאיפות. על כן רשימת פעילויות לגיל השלישי לא תהיה שלמה בלי המלצה על פעילות כלשהי של כושר. פעילות זאת יכולה להתבטא בכל מיני אופנים כמו למשל הליכות, שחייה, משחק פטאנק ועוד. באמצעות פעילויות ספורט אפשר להרגיש צעירים יותר, לזכות "בתירוץ" לנשום אוויר צח ולחזק קשרים חבריים. כמובן שחשוב להתאים את הספורט לגיל ולעסוק בפעילויות מתונות שלא מאמצות יתר על המידה את הגוף.

לטיול יצאנו

אחד היתרונות הגדולים של הגיל השלישי הוא הפטור הכמעט גורף ממחויבויות. לאחר שנים של עבודה מדובר בזמן אידיאלי להתרכז בעצמך ובתחביבים השונים.
יש כאלה שמעדיפים לנוח בשלווה, אך אחת האפשרויות המהנות ביותר היא לראות עולם ולצאת לכמה שיותר טיולים. בין שמדובר במסעות לחו"ל או טיולים בירושלים, החוויה התיירותית היא חוויה קוסמת לבני כל הגילים.
היא מאפשרת ספיגה של תרבויות מעניינות, העשרת הידע בתחומים שונים והתנסות בדברים חדשים ומופלאים כגון מאכלים שונים, מוזיאונים, מנהגים מיוחדים ועוד.
טיול לגיל השלישי צריך אמנם להתחשב במגבלות האוכלוסייה (טרק עם כל הציוד על הגב במדבר הוא אולי אופציה כבר פחות רלוונטית כשאנו מדברים על שישים פלוס) אך הוא עדיין פעילות מהנה עם הרבה ערך מוסף.

פעילויות מהנות לגיל השלישי

משחקי חברה לגיל השלישי

לחלקינו יש את התפיסה המוטעית שמשחקים הם נחלתם של ילדים בלבד.
אולם, כפי שמבוגרים מכל רחבי העולם מוכיחים, משחקים יכולים להיות פעילות מהנה בכל גיל. משחקי חשיבה ואסטרטגיה כגון שחמט, ברידג' או פוקר (ועוד רבים אחרים) הם יופי של אפשרות להעביר את הזמן.
הם גם מתאימים במיוחד לבני הגיל השלישי מכיוון שהם מחייבים בסבלנות וניסיון – דבר שרבים מבני דור זה ניחנים בו.

אוכל לנשמה

כולנו אוכלים כמה פעמים ביום ואין בזה שום דבר מרגש. עם זאת אוכל יכול להיות גם תחביב נהדר. בין שמדובר בבישולי חובבים, קריאה על אוכל ועל תרבויות, ביקור במסעדות ומפעלי ייצור ועוד.
לאוכל יש קשר הדוק לתרבות האנושית ומחקר מעמיק (ומשביע) שלו יכול להיות פעילות מהנה ללא מעט מבני הגיל השלישי.
תחת כותרת זאת יכולים להיכנס לא מעט תחומי עניין שצריך חיים שלמים בשביל לחקור אותם (כמו למשל קפה, יין ועוד), אך גם כמה שנים בפנסיה יכולות להיות זמן נחמד ומתגמל מאוד עבורן.

שעות הפנאי של המבוגרים בבית דיור מוגן

אנשים מבוגרים שעוברים לדיור מוגן זקוקים לפרק זמן נכבד של הסתגלות. זה לא כל כך פשוט עבור אדם עצמאי להיות במקום זר שהוא לא מכיר בו את הדיירים.
אם בני זוג באים יחד, הם יוצרים לאט לאט חברויות וגם פוגשים בדיור המוגן חברים מהעבר. אך כאשר מדובר באדם יחיד אשר עובר למגורי העצמאים זה לוקח זמן ולאט לאט הוא מכיר אנשים שונים ומתרגל לאורח החיים החדש. רק כאשר עוברים בפועל לדירה של דיור מוגן מתחילים לעכל את הצעד המשמעותי שבוצע.

במקום זה לכל אחד מהדיירים יש שעות פנאי רבות והוא מחפש דרכים שונות כיצד למלא אותן.
אחת האופציות היא להשתתף בחוגים השונים שמוצעים לדיירים כמו לימודים לגיל השלישי, להקשיב להרצאות, לעסוק במלאכות שונות או לממש חלום ישן ולכתוב באמצעות איש מקצוע
ספר זכרונות אשר כולל את כל מה שעבר על אדם זה בקריירה מרתקת, או בעת העלייה לישראל. 

הגשמת חלום ושמו דיור מוגן 

כאשר מדובר באדם שחי לבד בביתו, הוא נקלע למצבי בדידות ולכן חשוב מאד לאפשר לו להיות בקרב אנשים שהם בגילו ויש להם תחומי עניין משותפים. הנושא החברתי הוא מהותי מאד בגיל המבוגר ולכן הילדים מבינים שיש למצוא לכך פתרון כדי שההורה לא ייכנס לדיכאון מרוב שהוא לבד בבית. אם ההורה עקב בעיות בריאותיות שונות אינו יוצא לחברים וגם לא מגיעים אליו, יש למצוא דרכים אחרות כדי ליצור מפגשים אישיים.

דיור מוגן הוא הפתרון האידאלי לכך כיוון שהכול נגיש ונמצא בקרבת מקום. הדייר גר בדרך כלל בדירה נוחה במבנה שיש בו דירות רבות. הוא יורד ללובי, פוגש בו חברים ויחד הם הולכים לפעילויות השונות כמו הרצאות, טיולים, הצגות תיאטרון, סרטים  ועוד. שעות הפנאי מתמלאות בהרבה מאד שעות של תרבות. בדרך זו שומרים על הפעילות המוחית של האנשים המבוגרים כדי שהם לא יתנוונו. כל הזמן מספרים להם על דברים חדשים וגורמים להם להתעניין בתחומים מסקרנים ומרתקים חובקי עולם.

היתרונות של דיור מוגן

המעטפת שמעניקה הנהלת דיור מוגן לכל הדיירים יוצרת אצל הקשישים הרגשה מאד טובה. הם יודעים שאם ירגישו לא טוב הצוות הרפואי ידאג להם.
יש מי שדואג להם לכביסה נקייה, לארוחות מזינות לאורך כל היום. לכן מה שנשאר להם זה ליהנות משעות הפנאי הרבות ולהעביר את הזמן עם חברים נחמדים.
הדיירים החדשים מכירים לאט לאט את הפעילויות השונות במתחם ומגיעים לחוגים כאלה ואחרים, להרצאות בתחומים שאהובים עליהם כמו לדוגמה פוליטיקה. 

המעורבות האישית בנושאים כה מגוונים ורוחביים מעניקה לאנשים המבוגרים המון סיפוק וכל מי שבא לבקר אותם חש בשינוי מהותי אשר חל אצלם. הם מחייכים, צוחקים, מי שעבר קליטה טובה הוא מאושר להימצא במקום שמחבק ודואג לו לכל צורך.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן