פילאטיס מזרן לגיל השלישי

דווקא בגיל השלישי חשוב לשפר את היציבה, לחזק את כוח הליבה של הגוף  ולשמור על גמישות השרירים. פילאטיס מזרן הוא תרגול מצוין ודרך נהדרת להישאר בריאים. שיטת  הפילאטיס מתאימה לכל הגילים, אך טומנת בחובה יתרונות בריאותיים רבים במיוחד למתאמנים מבוגרים. פילאטיס מלמד את המתאמנים לאזן את גופם ולשמור על יציבה נכונה ועל תנועה מדויקת בלי לפגוע במפרקים או להגביר כאבים בגוף. הקפדה על שגרת אימוני פילאטיס תבטיח למתאמנים גוף חזק, בריאות טובה והזדקנות מהנה. רוצים לדעת עוד על נפלאות הפילאטיס בגיל השלישי? הינה עיקרי הדברים.

מהו פילאטיס?

פילאטיס הוא שיטת אימונים שהמציא, פיתח ושכלל ג'וזף פילאטיס לפני כמעט מאה שנה. השיטה כוללת תרגילים שונים המתמקדים רובם ככולם בביצועים מדויקים ובשליטה על הגוף. אפשר לתרגל פילאטיס במכשירים ואפשר לתרגל גם פילאטיס מזרן. כל תרגול פילאטיס מחזק את כוח הליבה של הגוף, משפר את גמישות השרירים, את שיווי המשקל ואת היציבה. פילאטיס מתאים למתאמנים בכל הגילים ובכל הרמות, אך מתאמנים מבוגרים יכולים להפיק משיטת האימון המיוחדת הזו תועלת מרבית ולסגל לעצמם יכולות גופניות מדהימות בין שהם נהנים מבריאות טובה ובין שהם מתמודדים עם מחלות כרוניות מאתגרות.

איך מתחילים אימוני פילאטיס בגיל השלישי?

אתם לא חייבים למצוא שיעורי פילאטיס המיועדים דווקא למתאמנים מבוגרים, ויכולים להשתלב בכל שיעור שתרצו. הפילאטיס פתוח לכולם בכל הרמות ובכל הגילים. עם זאת שיטת המזרן מיישמת תרגילים בסיסיים למתחילים ומאפשרת היכרות עם יסודות ועקרונות הפילאטיס, ולכן היא מומלצת למתחילים. היתרון הגדול של פילאטיס מזרן הוא בכך שעל המזרן אתם מתמודדים עם כוח המשיכה בלבד, ואילו פילאטיס מכשירים מחייב אתכם להתמודד גם עם קשיי הגוף. פילאטיס מזרן הוא הדרך הפשוטה והקלה להתחיל אימוני פילאטיס והאמצעי הנוח והיעיל ביותר למתאמנים מתחילים בני הגיל השלישי.

מה צריך לדעת לפני השיעור הראשון?

לפני שיעור הפילאטיס הראשון כדאי להתלבש בהתאם. לבשו בגדים נוחים שמתאימים לאימון הגוף. אל תשכחו לגרוב גרביים. הגרביים מונעים החלקה וחיוניים לעבודה על המזרן. פילאטיס מחייב ריכוז מרבי גם שלכם וגם של שאר המתאמנים בשיעור. כדי ליהנות מאימון מלא, ממצה ויעיל כבו את הטלפון כשאתם מגיעים לסטודיו, וכך תתמסרו לתהליך בשלמותו. שתו כוס מים שעה לפני האימון וכוס מים נוספת במהלך האימון. כך תשמרו על לחות הגוף ועל ביצועים מרביים. אל תשכחו לשתות גם בתום האימון כדי להרוות את הגוף ולאזן אותו. אל תאכלו ארוחה כבדה לפני האימון. אם אתם רעבים לפני האימון, נשנשו משהו קל. אכלו ארוחה מלאה בתום האימון. ודאו שהמדריכה מודעת למצבכם הרפואי ומתאימה את התרגילים ליכולות שלכם. אם אתם חשים כאב או אי נוחות בזמן האימון, התייעצו עם המדריכה.

יתרונות הפילאטיס בגיל מבוגר

תרגול פילאטיס בגיל מבוגר מחזק שרירים ומפחית כאבים. הפילאטיס משפר את הקשר בין המוח ובין הגוף, מטפח יציבה נכונה, מפחית מתחים ומלמד נשימה מיטבית. הוא מועיל לירידה במשקל, מגביר את יכולת השרירים להתגמש, משפר את תפקוד מערכת העצבים, מאט התפתחות של מחלות ומונע פגיעות. כדי לשמור על בריאות מיטבית וליהנות מחיים טובים ואיכותיים גם בגיל השלישי כדאי להתמיד באימוני הפילאטיס ולהקפיד על שגרת אימונית מיטיבה.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן