לא רק פטרת ציפורניים: בעיות בריאותיות נוספות אצל קשישים סיעודיים

קשישים סיעודיים סובלים ממגוון רחב של בעיות רפואיות. אחת מהן היא פטרת ציפורניים. אמנם, לא מדובר על בעיה רפואית קשה שאין לה פתרון, אבל כן מדובר על בעיה טורדנית ומציקה. 
מהם התסמינים ואיך אפשר לפתור את הבעיה בהצלחה? המשיכו בקריאה…

מהם הגורמים לפטרת אצל קשישים סיעודיים?

מה שמאפיין את מרבית הקשישים הסיעודיים הוא חוסר היכולת לנוע כמו שצריך ובכלל לנוע בחופשיות. הדבר יוצר מצב בו הקשישים נמצאים שעות רבות בישיבה או שכיבה ומשום כך, יש קרקע פורייה להתפתחות של כל מיני בעיות רפואיות בהן גם פטרת. מלבד זאת, אם קיים רקע גנטי של פטרת, הרי שגם הוא יכול להשפיע ולהרע את המצב.

מהם הסימפטומים?

אלו כוללים רגישות, אי נוחות, מצב של ציפורן חודרנית או רופפת ובכלל פגיעה אסתטית במבנה הציפורניים ובעור שסביב להן. אגב, יובחנו גם שינויים במבנה הציפורניים וכמו כן בהרכב שלהן. 

אבחון וטיפול בפטרת הציפורניים בקשישים סיעודיים

אפשר לזהות את סוג הפטרייה, על ידי ביצוע של בדיקות מעבדה. כל שצריך הוא לקחת דגימה ולברר מהי הפטרייה, רמת החדירה שלו וכמו כן מהי ההשפעה שלה על הרקמה. יש לבחון את מצב הציפורניים מדי יום ולבדוק אם יש שינויים בצורה ובצבע. טיפול בפטרת ציפורניים כולל שימוש בתמיסות, שמנים וכמו כן משחות מתאימות. לטיפול הזה, יש גם להוסיף שמירה על תזונה בריאה ונכונה, אוורור של כפות הרגליים, ייבוש כפות הרגליים לאחר המקלחת וכמו כן לפני גריבת גרביים או נעילת נעליים.

לא רק פטרת ציפורניים, בעיות בריאותיות נוספות אצל קשישים סיעודיים

מלבד בעיות עור כמו פטרת ציפורניים, הקשישים נוטים לסבול גם מהבעיות האלה:

-בעיות שמיעה – אחת הבעיות הנפוצות ביותר אצל קשישים. כדאי לבצע בדיקת שמיעה אחת לשנה ולטפל בהתאם וזאת על מנת לשפר את השמיעה.

-בעיות ראייה – קוצר ראייה, קטרקט, גלאוקומה, ניוון מקולרי ועוד. חשוב לטפל בבעיות האלו וזאת על מנת למנוע אובדן של הראייה.

-בעיות שינה – יש מספר גורמים שמשפיעים על איכות השינה בהם: לחץ נפשי, דמנציה, חרדות, דלקות פרקים ועוד. על כן, מומלץ לטפל וזאת על מנת שלא

יגרמו בעיות נוספות כמו נפילות ובכלל פציעות גופניות.

-בעיות בשליטה על שלפוחית השתן – יש קושי לשלוט על שלפוחית השתן ועל כן יש צורך בעזרה מסביב לשעון. לקשישים סיעודיים יש מטפלת סיעודית ועל כן

היא מסייעת להם להגיע לשירותים וזאת משום שהם מתקשים או לא מסוגלים להגיע בזמן לשירותים.

-כאבי גב – קשישים סיעודיים נמצאים שעות רבות במיטה ועל כן אינם מפעילים את השרירים שלהם. הדבר יוצר התפתחות של כאבי גב וצוואר. ההמלצה היא דווקא לאבחן את הבעיה בצורה מקצועית וכמו כן להיעזר בפיזיותרפיסט.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן