כיצד לשפר את זמן השינה בגיל השלישי

השינה היא עניין רציני ופעולה מרכזית בחיינו ובטח אם מתקיימות הפרעות שינה אילו ואחרות.
אדם ישן בממוצע כשליש מחייו וככל שהשינה איכותית יותר, כך ניתן לקיים חיים איכותיים יותר ולהפך.

אחת הבעיות המרכזיות של (כמעט) כל קשיש, היא הפרעות בשינה אשר משליכות על בריאותם ועל איכות חייהם ועל כן יש לטפל ולשפר את זמני ואיכות השינה ככל האפשר.
במאמר הבא נדייק את הפרמטרים שיאפשרו לכם לישון טוב יותר ובטח אם מדובר על זמני שינה במהלך היום יום והלילה.

כך תשפרו את זמן ואיכות השינה

כדי להיות בטוחים שזמני השינה ואיכותה אכן טובה לבריאותכם הפיזית והנפשית, השתדלו להקפיד על הקריטריונים הבאים:

    • צריכת קלוריות – מחקר אותו בצעו באוניברסיטת פנסילבניה הוכיח כי ככל שאשם צורך יותר קלוריות לקראת השינה, כך איכות השינה תהיה ירודה יותר ועל כן כשעתיים לפני השינה חשוב להימנע מצריכת קלוריות המכילות שומן לא בריא. שומנים לא בריאים מפחיתים את רמות החלבון ואת רמת האורקסין בגוף, שני פרמטרים אשר מווסתים את הרגלי השינה. מאידך, לשומנים בריאים ישנה השפעה חיובית על זמן ואיכות השינה.
    • מגנזיום ותיאמין – עוד באשר לאכילה נכונה, נכון לצרוך תיאמין ומגנזיום במהלך היום יום. מחסור בתיאמין (ויטמין B1) ומחסור במגנזיום פוגע באיכות השינה וזאת מלבד לפגיעות הנוספות ובין היתר פגיעה בלב, במערכת העצבים, בכלי הדם וכיוצא בזאת. אכלו מאכלים טבעיים שכוללים מגנזיום ותיאמין ובין היתר: גרעינים, קטניות, דגנים מלאים ועוד.
    • מזרון לפצעי לחץ – היה ואתם סובלים מפצעי לחץ, אפשרו לעצמכם לישון על מזרון נגד פצעי לחץ שיסייע לכם לסבול פחות ויאפשר לכם להאריך את זמן השינה ולעיתים אף למנוע כליל את הופעת פצעי הלחץ.
    • פעילות גופנית – כל עוד תבצעו 150 דקות של פעילות גופנית במהלך השבוע, כך תשתפר בהתאם איכות וזמן השינה שלכם. בצעו פעילות גופנית כפי יכולתכם, בין אם זוהי הליכה, מתיחות, שחיה ועוד.
    • שמן לבנדר – הפיצו בביתכם ו/או בחדר השינה את שמן הלבנדר והיווכחו כי איכות וזמן השינה שלכם משתפר פלאים. לבנדר מגדיל את "הגל האיטי" דהיינו את השינה העמוקה בה קצב הלב מואט והשרירי הגוף משוחררים. אתם יכולים לרכוש תמצית לבנדר אותה רוכשים גם ברשתות הפארם וליהנות מפיזור ריח מבוקר.
    • טקס שינה – ככל שתקפידו לערוך טקס שינה, כך יוקל לכם. מהרגע בו יהיו לכם טקסים קבועים המעידים על כך שאתם עתידים ללכת לישון, כך הגוף ידע אוטומטית להכין את עצמו לקראת שינה שתלך ותהיה איכותית יותר.

לסיכום – שינה היא פרמטר חשוב מאוד במהלך היום יום ועל כן נכון לאפשר לגופכם את המנוחה לה הוא זקוק ולפעול לשם כך. לכל אדם הצורך שלו ועל כן הקפידו להקשיב לגופכם ולספק לו את אשר הוא זקוק לו.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן