טיפול מסור בקשישים כדי להעניק להם חיים נאותים

טיפול מסור בקשישים 

אנשים מבוגרים אשר אינם מסוגלים להתנהל באופן עצמאי זקוקים לסיוע כמה פעמים בשבוע, או בכל יום על ידי מטפלת סיעודית שתסייע להם בכל ההתנהלות האישית.
המבוגרים בדרך כלל חשים מאד לא בנוח מהעובדה שעליהם לבקש עזרה אלמנטרית מבני משפחתם, ילדיהם או מהמטפלת. אך רבים מהם מבינים שהם הגיעו לגיל שבו גורמים מקצועיים יעזרו להם בפעולות שונות, הן בבית והן מחוצה לו.
רוב המטפלות הן הישראליות והן אלו שמגיעות מחו"ל, עוברות קורסים מקצועיים ולכן הן מעניקות טיפול בקשישים במהלך היום ובמידת הצורך גם בשעות הלילה.

ילדיהם של האנשים המבוגרים שרואים את ההידרדרות במצבם הקוגניטיבי והבריאותי, משוחחים איתם ומשכנעים אותם להכין צוואה באמצעות עורך דין ירושה.
מדובר בנושא שהוא אקוטי כדי למנוע בעתיד מחלוקות וחילוקי דעות בין היורשים על נכסים, כספים ועל נושאים נוספים.

המטלות של המטפלת המעניקה טיפול מסור לקשישים 

מגוון המטלות שעל המטפלת לבצע משתנה וזאת בהתאם לצורך של כל אחד מבני הזוג המבוגרים ולצרכים הרפואיים שלהם.
המטפלת מעניקה טיפול אישי לכל אחד מהם אשר קשור ברחצה, החלפת טיטולים, ניקיון ופעולות אלמנטריות נוספות כמו תספורת וגזיזת ציפורניים.
היא דואגת שהם יהיו לבושים באופן נוח בקיץ ועם בגדים חמים וגרביים על פי הצורך בעונה החורפית.

טיפול מסור לקשישים כולל גם יציאה לאוויר הצח בימים שיש מזג אוויר נוח או בשעות הבוקר המוקדמות לפני שהשמש היא חמה מדי בקיץ.
בדרך זו האנשים המבוגרים נהנים לראות מה קורה מחוץ לבית, הם יכולים לראות ולשמוע ציפורים, ילדים משחקים בגני השעשועים או בפארק ודבר זה גורם להם לשמחה עצומה.

בדרך חזרה מהטיול הם יכולים לערוך יחד קניות בסופרמרקט של המצרכים הנחוצים להם, לקבל תרופות בבית המרקחת ולבצע יחד סידורים נוספים על פי הצורך.

דאגה למזון של הקשישים 

המטפלת מכינה לקשישים ארוחת בוקר מזינה בכל בוקר בהתאם להנחיות שקיבלה מהרופא של בני הזוג. היא מקפידה על התפריט המאוזן ועל כך שיאכלו את המוצרים הספציפיים שחשובים עבורם ויקבלו את כל התרופות היומיות. כמו כן היא מבשלת עבורם ארוחת צהרים חמה ומזינה. בדרך כלל היא מבשלת אחת ליומיים שלושה וכך נותר בימים האחרים רק לחמם את האוכל שהוכן מראש.

עם הזמן המטפלת נקשרת מאד למבוגרים והיא מעניקה טיפול מסור לקשישים. בכל נקודת זמן שהיא מרגישה שמצבם הבריאותי אינו תקין ויש שינוי מול ימים קודמים, היא מיידעת את המשפחה הקרובה כדי שהם יבואו לבקר את בני הזוג ויקבלו החלטה אם לקחת אותם לבדיקה רפואית במרפאה או בחדר מיון אם המצב הוא קיצוני.

במקרים שבהם יש צורך, המטפלת נמצאת 24 שעות ביממה בביתם של בני הזוג וגם ישנה שם. בדרך כלל מדובר בעובדים זרים אשר נמצאים בישראל פרקי זמן ארוכים ולכן מסוגלים לתקשר עם המטופלים בשפתם. 

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן