החזרי מס לגיל הזהב – כל מה שצריך לדעת

גמלאים רבים אינם מודעים לכך שהם עשויים להיות זכאים להחזרי מס בעבור הכנסותיהם. כבמקרים רבים, חוסר הידיעה מוביל לאובדן כסף ולתשלום שלא לצורך למדינה. בשנים בהן מתאפשר ליהנות מהחסכונות אותם צברנו כל השנים לתקופה הזו, לא כדאי לוותר על בחינה מדוקדקת של הזכויות והחובות שלכם מבחינת המיסים הדרושים לתשלום.

מהם התנאים להחזרי מס עבור בני גיל הזהב?

בני גיל הזהב זכאים להחזרי מס עבור רווחי הון בשיעורים גבוהים יותר מהאוכלוסייה הכללית, מה שעשוי לעלות כדי החזרים של עשרות אלפי שקלים בכל שנה. בנוסף, גמלאי שעובר לבית אבות יכול להיות פטור מתשלום מס שבח על מכירת דירת המגורים הקודמת שלו. גם כאן, גובה הפטור עשוי להיות שווה הרבה מאוד כסף. מעבר לכך, גם קבלת דמי שכירות מהשכרת בית המגורים הקודם יכולה להיות פטורה ממס אם העניין מתבצע בעקבות מעבר לבית אבות. כמו כן, יציאה לפנסיה באמצע שנת מס עשויה להיות גם היא עילה עבור החזר מס לגיל הזהב.

כיצד להגיש בקשה להחזר מס?

קבלת החזר מס היא פעולה ביורוקרטית הדורשת ידע מסוים והבנה של ההליך הביורוקרטי. על מנת להגיש את הבקשה, יש צורך בהגשת פנייה לרשות המיסים באמצעות טופס מספר 161ד, שהוא הטופס הייעודי לבקשת החזר מס עבור קצבת הפנסיה. בשונה מכך, בקשה עבור החזר מס בגין מס רווחי הון מוגשת באמצעות טופס מספר 867 אשר מופק על ידי הבנק, ובו מידע על כל הפעילויות הנושאות רווחי הון. בנוסף, יש צורך לזכור כי החזר המס יכול להיות מוגש עד שבע שנים, ולאחר מכן חלה התיישנות ואין עוד אפשרות לבקש את הכסף בחזרה.

האם כדאי להגיש באופן עצמאי או עם חברה המתמחה בהחזרי מס?

אחת מהשאלות שעולות באופן מיידי לאור הפרוצדורה הכרוכה בהחזר המס היא – תוך כמה זמן מקבלים החזר מס הכנסה עבור בני גיל הזהב. כפי שנראה, העיסוק בהחזר המס כרוך בהבנה מסוימת של נבכי הביורוקרטיה של רשות המיסים. עם זאת, יש מקום לציין כי אין מניעה לעשות זאת בעצמכם. עליכם יהיה להבין מהו הטופס הנכון וכיצד יש לשלוח אותו, וכן בעבור מה ניתן בכלל לבקש החזר מס. אפשרות אחרת היא פנייה לחברה המתמחה בהחזרי מס, שלהם ידע רב וניסיון ובעיסוק זה, אשר תוכל להנחות אתכם בתהליך. מובן כי פעולה דרך חברה המתמחה בכך תקצר את זמני ההמתנה, ותמנע אפשרות לבלבול בטופס המתאים או בעילה בגינה מוגשת הבקשה להחזר המס.

בדיקת זכאות להחזר מס

השלב הראשון בתהליך המתואר הוא בדיקת זכאות להחזר מס. על מנת להבין אם בכלל כדאי לצאת לתהליך החזר המס, כדאי שקודם תבצעו בדיקה מעמיקה ובעלת תוצאות מהימנות לזכאותכם להחזר המס. אם לא תעשו כן, ייתכן שתכלו את זמנכם לשווא בהתמודדות מיותרות עם הביורוקרטיה הישראלית. לפיכך, בדיקת זכאות להחזר מס בעבור כל המשאבים העומדים לרשותכם היא קריטית ובעלת חשיבות גדולה מאוד לפני שאתם יוצאים לתהליך

אהבתם את התוכן? - שתפו
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב vk
VK
שיתוף ב email
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן