בדידות בזקנה – איך להתמודד מול זה

בעיה של בדידות בקרב זקנים היא תופעה שכיחה. הבדידות גורמת לדיכאון שמביא פעמים רבות לבעיות רפואיות מורכבות. תשמחו לגלות שאתם לא מתמודדים עם הבעיה לבד ושיש פתרונות. בדידות בזקנה אפשר להפיג בקלות בעזרת מעט יוזמה וכמה שינויים באורח החיים. קיימות היום מסגרות שמציעות פעילויות למבוגרים בני הגיל השלישי בכל רחבי הארץ. בהתאם למצב הפיזיולוגי, הנפשי ותחומי העניין אפשר למצוא חוגים, פעילויות ספורט, טיולים, מועדונים, הרצאות ועוד.

איך מתמודדים עם בדידות בזקנה מבלי לצאת מהבית?

מעבר אל בית דיור מוגן אינו מתאים לכולם. ישנם מבוגרים שמעדיפים להישאר בבית ואינם מעוניינים בהצטרפות אל מועדוני גמלאים או טיולים. בעבורם, אימוץ בעלי חיים עשוי לפתור את הבעיה.
כדאי להתחיל את התהליך בפנייה אל מטפלת בעזרת בעלי חיים ובאופן הדרגתי לשפר את מצב הרוח ולבחור בחיית מחמד מתאימה. ההתמודדות עם בדידות בזקנה הופכת הרבה יותר פשוטה כאשר יש בבית בעל חיים שמביע חום ואהבה. הדרישה להוציא את הכלב לטיול 2-3 פעמים ביום מעודדת פעילות גופנית ויצירת קשרים חברתיים.

מה גורם לתחושת הבדידות?

הצורך החברתי קיים בבני האדם בכל הגילאים. בדידות בזקנה מופיעה בעיקר לאחר פטירה של בן/בת זוג או חבר קרוב. לאחר שנים רבות של חיים משותפים נדרשת הסתגלות למצב חדש בו האדם נמצא לבדו ברוב שעות היממה. יצירת קשרים חברתיים חדשים בגיל השלישי אינה תמיד פשוטה. הכאב של האבדן, הבדידות והדיכאון מעודדים הסתגרות בבית וכאן בדיוק המשפחה נדרשת להתערב. בדידות אצל קשישים היא בעיה חמורה שדורשת פתרון. לאחר שנים רבות של מסירות ונתינה אינסופית לילדים ולנכדים הם מוצאים את עצמם לבדם והדיכאון לא מאחר להגיע.

איך אפשר לפתור את בעיית הבדידות?

חלק מהטיפול בקשישים הינו לדעת לזהות את המצב, ומיד כאשר אתם מזהים בעיה של בדידות חשוב לצמצם את הזמן בו האדם שוהה לבדו. עליכם לעודד את המבוגר הבודד להצטרף אל פעילויות משפחתיות, להירשם לחוגים, לבקר בחדר כושר, לצאת לטיולים וגם להתמסר לפעילות התנדבותית. ככל שהיום יהיה יותר מלא בעשייה כך הוא ירגיש הרבה פחות בודד. יש לשמור על קשר יומיומי עם המבוגרים במשפחה ולוודא שהם מקפידים על תזונה נכונה ומנהלים אורח חיים בריא.

אימוץ כלב להפגת הבדידות

מרכזי אימוץ כלבים בצפון ובכל רחבי הארץ מציעים כלבים שמתאימים לאנשים מבוגרים. הכלב הוא חברו הטוב של האדם ופתרון נהדר לבדידות בכל גיל. על הכלב שתבחרו לצרף למשפחה להיות בעל תכונות שתואמות את תנאי המחייה והיכולות של הגורם המטפל. קשישים מעדיפים לרוב לאמץ כלבים בגודל קטן עד בינוני בעלי אופי שקט. כדאי לתת עדיפות לגזעים שניתנים לאילוף בקלות. נקבות נחשבות לרגועות וממושמעות יותר בהשוואה לזכרים. כלבים מכל הגזעים שעברו סירוס או עיקור מאופיינים גם כן במזג שקט יותר. גזעים של כלבים שמתאימים למבוגרים הם : קוקר ספניאל, ביגל, גולדן רטריבר, בוסטון טרייר.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן