אנשים מבוגרים אשר חושבים על מעבר לדיור מוגן

מעבר לדיור מוגן 

כאשר לאנשים מבוגרים קשה להתנהל לבד בביתם, לאור גילם ומצבם הבריאותי, הם מבינים שיש בפניהם שתי אופציות. האחת היא לשכור את שירותיה של מטפלת שתסייע להם בכל יום או כמה פעמים בשבוע, או לחלופין לתכנן מעבר לדיור מוגן. ההחלטה היא אינדיבידואלית ואינה מתקבלת ביום אחד כיוון שזו החלטה כבדת משקל. בני הזוג בוחנים את היתרונות וגם את החסרונות של כל אחת מהאפשרויות ובסופו של דבר מקבלים החלטה. 

אם הם מחליטים לעבור לדיור מוגן, יש מקרים שבהם יהיה עליהם לשלם סכום כסף משמעותי. אם יש להם סכום זה, הם יכולים לבצע את המהלך המתוכנן. אך אם אין להם, חבל שימכרו את ביתם ולכן עדיף שיבצעו מהלך של משכנתא הפוכה בנק טפחות אשר יאפשר להם לקבל כספים על חשבון נכס זה וכך הם יוכלו לבצע בפועל את התוכניות שלהם. 

היתרונות של מעבר לדיור מוגן 

ההתנהלות בקומפלקסים של דיור מוגן הוא האידאלי עבור בני זוג מבוגרים וזאת מכיוון שבמקום זה דואגים לכל המעטפת הנדרשת עבורם. בשלב הראשון הם בוחרים את הדירה שנראית להם בגודל הרצוי ובמיקום שפנוי. ברוב המקרים מדובר בדירות סטודיו יפות ומתוחזקות שיש בהן מטבח קטן, שירותים, מקלחת, סלון נוח ומאובזר ומיטה נעימה בחדר השינה. 

מעבר לדיור מוגן מאפשר לבני הזוג לקבל שירותים מהנהלת המקום אשר כוללים את ניקיון הדירה בהתאם ללוח זמנים שנקבע מראש, מתן ארוחות בחדר האוכל, שלש ארוחות ביום כשארוחת הצהרים היא ארוחה חמה, או לבחור לאכול בדירתם את חלק מהארוחות או את כולן. הכביסה מועברת למכבסה והעובדים בדיור המוגן דואגים לסייע לדיירים בכל צורך נוסף שלהם. 

ברוב המתחמים יש רופא וצוות רפואי לאורך כל היממה, כך שבכל מקרה שלא חשים בטוב הצוות הרפואי בודק את הדייר ומתקבלת החלטה אם לעזור לו באמצעות תרופות, מכשור רפואי כמו אספקת חמצן, או פינוי לחדר מיון במקרים חריגים. 

תרבות ופנאי לדיירים העצמאים 

אחד היתרונות הגדולים בעת מעבר לדיור מוגן הוא בכך שיש להם ניצול רחב של שעות הפנאי. הם יכולים ללמוד, לעסוק במלאכות שונות, לשמוע הרצאות בהיצע גדול של נושאים, להתאמן בהתעמלות אשר מותאמת לגילם, לצאת לקונצרטים, מופעי תיאטרון, טיולים ועוד. 

כך האנשים המבוגרים עסוקים לאורך רוב שעות היום, הם נהנים מהפעילות הזו, כל אחד מהם מוצא חברים שהם הולכים יחד לחוגים כאלה ואחרים, או יושבים יחד בלובי ונהנים ממשחקי קלפים ומאפשרויות נוספות.

כיוון שאין למבוגרים נושאים שהם צריכים לטפל בהם כמו בישול, כביסה ניקיון ועוד, הם פנויים לכל הפעילויות החברתיות שלא תמיד הם נהנו ממנה בעבר.

מעבר לדיור מוגן הוא פתרון מצוין לאנשים מבוגרים. כאשר יש הידרדרות במצבם הבריאותי, רבים מהם עוברים למחלקות לתשושי נפש או למחלקות הסיעודיות במתחם זה. 

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן