מה צריך לדעת על טיפול בקשישים?

טיפול בבני המשפחה הקשישים לא רק גוזל זמן וכוחות פיזיים, אלא גם לא מעט משאבים נפשיים, מכיוון שזה חושף את המשפחה והקרובים לחרדות ולפעמים אף לכעסים ולחילוקי דעות בין בני המשפחה הקרובים. הטיפול בקשיש עלול אף להוביל להתקפי נקיפות מצפון על כך שלא נעשה מספיק עבור הקשיש. אלה אומנם רגשות טבעיים, אך חשוב להבין כי בסיטואציה המצריכה מאיתנו לטפל באדם שמצבו הפיזי מתדרדר, אנו נמצאים במצב רגשי לא אובייקטיבי. שירותי סיעוד מיוחדים המסופקים לקשישים נועדו על מנת לספק מענה לצרכי הקשיש ולאפשר לבני המשפחה שלו לשמור על אובייקטיביות רגשית תוך כדי שהקשיש זוכה לסביבה טיפולית תומכת המתאימה לצרכיו הנפשיים והפיזיים. מעבר לכך, השירות הזה מאפשר לבני המשפחה להמשיך בשגרת חייהם, לעבוד יום עבודה מלא ולתפקד באופן מלא על מנת לשמור על הכוחות הדרושים לעידוד הקשיש.

 אילו שירותים נכללים במסגרת טיפול בקשישים

על מנת לספק לקשיש את המענה לכל צרכיו, חשוב כי תפנו אל מטפלת בקשישים שתהיה ערוכה להעניק לו גם את השירותים האישיים שכוללים הסעות לבדיקות רפואיות במידת הצורך, והזנת הקשיש כמות מספקת של פעמים במהלך היום. בנוסף, חשוב כי המטפלת תהיה מסוגלת לרחוץ את הקשיש ולהעניק לו את שירותי הטיפול שחייבים לכלול טיפוח הציפורניים, סיוע בהלבשה וסירוק. כדאי שהמטפלת תסייע גם בתחזוקה של בית הקשיש שתכלול שירותי כביסה וניקיון. מעבר לכך, על הקשיש לקבל גם שירותים מקצועיים כמו ליווי צמוד במהלך הפעילות הגופנית , שירותים חברתיים כמו השתתפות בחוגים המותאמים לגילו וליכולתו של הקשיש והשתתפות בחגיגות משפחתיות. בכל אלה על המטפלת להיות שותפה בתור מלווה מקצועית צמודה של הקשיש.

 על פי אילו פרמטרים יש לבחור מטפלת בקשישים

על מנת להבטיח לקשיש את הטיפול המקצועי והמסור ביותר, כדאי לבחור את המטפל או המטפלת על סמך הפרמטרים המקצועיים וגם על פי הפרמטרים האישיים. בנוסף, כדאי גם לבדוק האם המטפלת שאתם שוקלים להעסיק מגיעה מרקע טיפולי וכמה ניסיון היא צברה בטיפול בקשישים. חשוב ביותר כי המטפלת תהיה מסוגלת לתקשר עם הקשיש, לשם כך עליה לדבר לפחות באחת השפות בהן שולט הקשיש. מעבר לכוח הפיזי והסובלנות הדרושים על מנת להעניק לקשיש את הטיפול האולטימטיבי, על המטפלת להיות מסוגלת גם לבצע מטלות שוטפות בביתו של הקשיש, כמו למשל לצאת לקניות או לסידורים וגם לנקות ולהכין את הארוחות שלו. רק מטפלת שמסוגלת לספק מענה לכל הדרישות הללו תבטיח את הטיפול הטוב ביותר בקשיש. במידה ויש למטפלת שאתם פונים אליה גם תעודות הסמכה בתחומי טיפול שונים או תעודת אחות מוסמכת, הרי שאתם והקשיש מרוויחים מטפלת מקצועית בעלת רקע מקצועי שתעניק גם את ההשגחה הרפואית הדרושה. המלצות ממעסיקים קודמים ישלימו לכם את התמונה ויאפשרו לכם להתרשם מאמינותה של המטפלת ומהמסירות שלה לעבודה

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן