דרכים לשמירה על הבריאות בגיל הזהב

הגיל המבוגר מביא אתו לא מעט בעיות בריאות, שבחלקן מוגדרות כקלות ובחלקן עם השנים הופכות יותר ויותר מורכבות. איכות הראייה נפגעת, התנועה הופכת למוגבלת יותר ובאופן כללי הגוף פחות חזק וחיוני מכפי שהוא היה בגילאים הצעירים. אחת הבעיות הנפוצות בגיל המבוגר הן בעיות שמיעה. לשמחתנו, ישנם כיום לא מעט אביזרים שיכולים לסייע לסובלים מכך ולשפר משמעותית את השמיעה ואת ההתנהלות היום יומית, המושפעת מכך.

טיפולים חדשניים ואביזרים נלווים

הסובלים מבעיות שמיעה, כמו גם מבעיות ראייה, האופייניות לגילאים המבוגרים, נאלצים להתמודד עם לא מעט אתגרים, המציבים בפניהם בעיות אלו. לשמחתנו, ישנם כיום מבחר של אביזרים וגם טיפולים חדשניים שיכולים לסייע גם למבוגרים להתמודד עם הקושי הנלווה למחלה או לבעיה עצמה. למשל RP, רטיניטיס פיגמנטוזה טיפול יכול לעזור לסובלים ממחלת העיניים הזו והוא כרוך לרוב בתזונה נכונה ושימוש באבזרים המיועדים לכבדי ראייה. טיפול מתאים ברטיניטיס פיגמנטוזה יכול לשפר את יכולתו של המבוגר לראות ובך להשפיע באופן חיובי על התחושה שלו. הדבר רלוונטי גם לסובלים מבעיות שמיעה. השמיעה היא אחד החושים החשובים שלנו ובעזרתה אנו יכולים לחקור ולהבין את סביבתנו. בגילאים המבוגרים, כשהיא נפגעת, יכול גם אופן תפקודו של המבוגר להיפגע, אך באמצעות טיפול מתאים ואביזרים נכונים ניתן להקל עליו ולהחזיר את שמיעתו למצבה התקין.

הסימנים לבעיות שמיעה והדרכים להתמודד עם הבעיה

הסימנים לבעיות שמיעה יכולים להיות רבים. קושי לשמוע את הצד השני במהלך שיחה בטלפון, קושי לעקוב אחר שיחה שאותה מנהלים שני אנשים, הצורך להגביר את עוצמת הקול שבטלוויזיה, הקושי לשמוע ממרחק או להבין דיבור כשהוא מהיר. שמיעה טובה באוזן אחת בעוד שבשנייה שמיעה באיכות נמוכה יותר מצביעות על התדרדרות בשמיעה וגם צלצולים באוזניים יחד עם ירידה בשמיעה מסמנים זאת. הסובלים מבעיות שמיעה יכולים כיום למצוא אביזרים רבים שיעמדו לרשותם, אביזרים המשפרים את שמיעתם. לאחר האבחון אצל הרופא המטפל ובהנחה שבעיית השמיעה אכן קשורה לגיל ולא לסיבה אחרת, מתאימים למבוגר מכשיר שמיעה, שלרוב כלל לא ניתן לראות אותו.

מכשירי השמיעה של היום, ובניגוד לאלה שהוצעו בעבר, מתבססים על טכנולוגיות חדשניות והם כמעט ואינם נראים לעיין. הם מוסתרים ויכולים לשפר את איכות השמיעה באופן משמעותי. הם גם פחות מורגשים כך שהמבוגרים שמשתמשים בהם לא יחושו אי נוחות או אולי כאב כשישתמשו בהם. הייחודיות של מכשירים אלה היא האפשרות להתאים אותם באופן אישי לכל אחד, ובהתאם לאיכות השמיעה שלו. בין אם מדובר בבעיית שמיעה קלה ובין אם בבעיית שמיעה קשה מאד, לכל אחד מוצע פתרון אחר, העוזר בהתמודדות עם הבעיה. מכשירי השמיעה יכולים לשפר את התנהלותו היום יומית של המבוגר, את איכות חייו ולעזור לו בהתמודדות עם אתגרי הגיל המבוגר.

 

 

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן