• מטפלות לקשישים

 

לתזונה בגיל השלישי יש חשיבות מרובה. תזונה טובה ומתאימה, תחולל נפלאות.
לעומת זאת, מאכלים פחות טובים, ישפיעו בצורה הרבה יותר דרמטית מאשר על אנשים צעירים.
הפעם נסביר כיצד ומדוע טונה עושה כל כך הרבה טוב, כאשר מדובר בבריאות הגיל השלישי.

 

האם קיצורי דרך טובים לתזונה

ככלל, לבריאות טובה אין קיצורי דרך. לא טוב לדלג על ארוחות או להתקיים על יותר מדי אוכל מוכן.
עם זאת, רבים מבני הגיל השלישי מרגישים שגם אם לא חסר להם זמן, אין להם כל כך את הכוח או חשק לבשל לעתים קרובות (או לבשל בכלל).
וכאן טמונה חשיבות רבה דווקא למאכלי טונה. גם מי שאין לו את הזמן או את החשק או את הידע לבשל דגים, יוכל בקלות פשוט לפתוח קופסה קטנה וכבר יש משהו טוב לאכילה.
ניתן להוסיף לכריך, לערבב עם קצת מיונז או להוסיף לסלט ירקות. כמה פשוט, כך טרי, טעים ובריא.

מה חשוב בדיאטה מאוזנת

בדיאטה מאוזנת, חשוב מאוד להקפיד על צריכת מזונות מגונים.
לא טוב להתבסס על חטיפים או מזונות בעלי ערך תזונתי נמוך וערך קלורי גבוה כשלעצמו. בגיל השלישי יש תופעות של שתי קצוות.
מצד אחד אחוזי המפתחים עודף משקל די גבוהים. מצד שני, יש אחרים אשר דווקא סובלים מאוד מירידה במשקל ומקושי לשמור על מסת שרירים או על מסת השומן בגוף.
בשני ההיבטים הללו, לדג הטעים יש יכולת לסייע.

מי שסובל מירידה במשקל והומלץ לו על תזונה יותר עשירה בקלוריות יוכל להוסיף לתפריט יותר טונה בשמן, למשל.
לעומת זאת, בני הגיל השלישי אשר חשוב להם מטעמי בריאות דווקא להפחית במשקל יכולים להעדיף את אותו הדג, אבל במים.
ומי שמכין קציצות טונה, יכול לנהוג לפי הכלל הבא: קציצות מטוגנות בשמן כאשר רוצים ארוחה טעימה (ואגב, מאוד מהירה) לא דיאטטית.
לעומת זאת, קציצות בתנור, אפויות (לא פחות טעים, הכנה ברבע שעה) כשרוצים פחות קלורית אבל ערך תזונתי גבוה.

דגים טובים למוח

המודעות לכך שבגיל השלילי עשויות להתפתח בעיות זיכרון גבוהה. בעוד שטיפול המשקם את המוח עדיין אין בנמצא, ידוע שניתן להאט את קצב הזדקנותו.
בראש ובראשונה, חשוב להקפיד על תזונה שנותנת “כוח למוח”. ידוע כי דגים חשובים מאוד להתפתחות המוח בילדים וכן שימור יכולות קוגניטיביות בקרב המבוגרים.

פשוט טעים וקל לאכול

הערך התזונתי שיש לדגים בכלל, גבוה מאוד. וכדאי לומר כמה מילים על החלבון.
החלבון המלא שמקבלים, קל לעיכול מאוד חשוב לבניית תאי הגוף בגיל מבוגר ובפרט שמירה על מסת שרירים.
אם מוסיפים גם מעט פעילות גופנית, אפילו הליכות או שחייה, התמורה מרובה. ולסיום, הנתחים הטובים רכים ונימוחים בפה. קל להכין, קל לאכול, טעים פשוט ונוח.

 

 

 

 

© 2015 שירותי סיעוד | חברת נתן
עקבו אחרינו: