טיפולי שיניים לקשישים סיעודיים – איך עושים זאת?

טיפולי שיניים הם עניין מסובך עבור בני גיל הזהב בכלל ועבור קשישים סיעודיים בפרט. הלוגיסטיקה המורכבת בכל יציאה מהמוסד הטיפולי והצורך להתחשב בתרופות הרבות שצורך כל קשיש, הופכות את הביקורים אצל רופאי השיניים לאתגר של ממש. אז איך עושים זאת בכל זאת? הכל במאמר הבא.

היכרות עם ההיסטוריה הרפואית של כל קשיש

חשוב להכיר את ההיסטוריה הרפואית של כל קשיש ולבצע התאמות טיפוליות הנוגעות לבעיות המשנה של כל מטופל סיעודי. חשוב להתרכז במחלות שעשויות לסבך את הטיפולים הדנטליים ולשים דגש על תסמינים בריאותיים הנוגעים ללחץ הדם, למחלות אוטואימוניות ולהפרעות קרישה. חשוב גם להימנע ממצב של השתלות שיניים בקרב קשישים שסובלים ממחלת הסוכרת.

בחירת חומרי ההרדמה הטובים ביותר

מומלץ להתאים את חומרי ההרדמה לתרופות אשר אותן נוטל כל קשיש, וזאת בכדי למנוע תופעות לוואי בלתי רצויות. משום שקשישים רבים נוטלים מספר גבוה של תרופות כדרך קבע, רק הרדמה מקומית איכותית תאפשר לערוך את הטיפולים הדנטליים ללא כל אינטראקציות בין תרופתיות. חשוב גם לבדוק שהחומרים המאלחשים אינם פוגעים בספיגת הוויטמינים שאותם צורך כל קשיש.

הקפדה על פלטות שיניים מתקדמות

השתלות שיניים הפכו לטרנד של ממש בשנים האחרונות, אך אסור לבטל את הפלטות הוותיקות. קשישים רבים יעדיפו את פלטות השיניים משום שהם רגילים אליהן ומשום שהעלות שלהם נמוכה באופן משמעותי. מומלץ לברר מהו רצונו האמיתי של כל מבוגר לפני שמתחילים בכל אופרציה רפואית ולשים לב שהמצב הסיעודי שבו נמצא הקשיש, אינו פוגם בהצלחתו של הטיפול.

שימוש במעבדות ניידות

חייב להתחשב במצבם האובייקטיבי של הקשישים ובעובדה שרבים מהם יתקשו להגיע למספר רב של טיפולים. מסיבה זו, מוסדות סיעודיים רבים נעזרים בשירותים של מעבדות דנטליות ניידות. מעבדות אלו מגיעות לבתי האבות ולמרכזי הדיור המוגן, כך שהם אידאלים לקשישים אשר מרותקים למיטתם או לכיסא הגלגלים. למרות העלות הגבוהה של הדבר, במקרים מסוימים אין מנוס משימוש במעבדות שכאלו.

ניצול מקסימלי של כל פגישה

בכדי למזער את הפגיעה במארג החיים העדין של מבוגרים אשר נמצאים במצב סיעודי, יש לנצל כל פגישה טיפולית באופן מיטבי ולהסביר לצוות הטיפולי את החשיבות הטמונה במניעה. כדאי להסביר במהלך כל פגישה את היסודות של השמירה על בריאות הפה ואת המשמעויות האופרטיביות של חניכיים בריאות. משום שכל זיהום דנטלי עלול לגרום לשורה של בעיות לבביות, יש להקנות הרגלים דנטליים נכונים לקשיש, למשפחתו ולצוות הסיעודי אשר סובב אותו.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן