מחלקה סיעודית בבית דיור מוגן

בשנים האחרונות רואים מגמת עלייה בכל נושא הדרישה לדיור מוגן. בשונה מבתי אבות, דיור מוגן נחשב לדיור יוקרתי עם סל שירותים מגוון לרווחת הדיירים השוהים בו. עקב מגמה זו והדרישה הרבה החלו בתי דיור מוגן רבים להקים מחלקות סיעודיות הנותנות מענה לאוכלוסייה נוספת. במאמר זה נרחיב על נושא המחלקה הסיעודית בדיור מוגן.

דיור מוגן סיעודי בבית אבות

בפני אוכלוסיית הקשישים הסיעודיים עומדות מספר אופציות בתחום הדיור והטיפולים:

  • מגורים בבית הפרטי – האופציה הראשונה היא מגורים בבית הפרטי של הקשיש. באופציה זו הקשיש מקבל סיוע מבני המשפחה ומקבל טיפול על ידי מטפל או עובד זר.
  • מגורים בבית אבות סיעודי – במסגרת זו הקשיש מבלה את חייו במסגרת המנוהלת על ידי צוות מטפלים והנהלת בית האבות. הקשיש מקבל טיפול וליווי סיעודי מצוות המטפלים של הבית.
  • מגורים בדיור מוגן במחלקה סיעודית – המגורים במחלקה סיעודית בדיור מוגן הם מגורים בדיור מוגן לכל דבר ועניין. הדיירים מקבלים את השירותים שהבית מציע, צוות מטפלים, רופאים, אחיות ועוד.

מחלקה סיעודית בדיור מוגן

חשוב לזכור כי בראש ובראשונה, דיור מוגן, היא מסגרת המתאימה ומיועדת לקשישים עצמאיים. אותם קשישים החיים בדיור מוגן והחלו להתבגר עם השנים, חלקם הלכו לעולמם וחלקם הפכו למוגבלים או סיעודיים. מסגרות הדיור מוגן היו צריכות למצוא פתרון לאותם קשישים מוגבלים וסיעודיים מאחר והם דיירים החיים במסגרת של דיור מוגן. מפה צץ הצורך במחלקה סיעודית במסגרת של דיור מוגן.
המחלקות הסיעודיות במסגרות הדיור מוגן נפתחו בדיוק בשביל אותם אנשים אשר החלו לחיות בדיור מוגן אך עם הזמן הפכו לסיעודיים.

השירותים הקיימים במחלקה סיעודית בדיור מוגן

החלק המשמעותי ביותר, העושה את המחלקה הסועידית בדיור מוגן, לשירות ייחודי הוא סל השירותים הרחב שמקבל הקשיש. סל השירותים כולל שירותים של טיפול סיעודי, לווי נפשי, פגישות פסיכולוגיות, הווי חברתי, פעילויות תואמות לאוכלוסייה, השגחה, ליווי ושירותים רפואיים. בנוסף לשירותים אלו, הקשישים מאובזרים בלחצני מצוקה צמודים, כיסאות גלגלים ומיטות מיוחדות.

במסגרת המחייה בדיור מוגן, הקשישים החיים בה מקבלים שירותים נוספים של אחזקה, ניקיון, חשמל, חדר אוכל, אספקת מים, שירותי אבטחה, לובי ומקומות ישיבה, חדר כושר, חוגים מותאמים, שירותי כביסה ומחייה עם מטפל סיעודי (באופן פרטי).

פעילות גינון בדיור סיעודי

מחלקה סיעודית בדיור מוגן או בבית אבות?

לא פעם עולה השאלה לאיזו מסגרת להיכנס, האם מחלקה סיעודית בדיור מוגן או בבית אבות. ההבדל במקרה זה, הוא הבדל משמעותי מאד.
מחלקה סיעודית בבית אבות – במסגרת זו שגרת היום נקבעת על ידי צוות בית האבות, הם קובעים את שגרת היום, את שעות הטיפול, זמני חלוקת התרופות וכדומה.
מחלקה סיעודית בדיור מוגן – במסגרת זו לקשיש ולבני משפחתו יש יותר חופש בחירה. הקשיש או בני משפחתו יכולים לבחור את שגרת היום של הקשיש, את זמני הארוחות, את הטיפולים וכדומה.

לסיכום:

מחלקה סיעודית בדיור מוגן עוטפת את הקשיש, נותנת לו סביבה בטוחה. אחד הדברים שהכי מייחדים את המחלקה הסיעודית בדיור מוגן הוא שגם כאשר הקשיש במצב סיעודי, עדיין מאפשרים לו ליהנות מחיי חברה ותרבות, ושלל אפשרויות המותאמות למצבו האישי והבריאותי.

 

לכל המידע על בחירת בית אבות 

לייעוץ בבחירת בית אבות חייגו 072-3926558

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן