טיפים חשובים לחולים סיעודיים לקראת מעבר לבית אבות

מעבר לבית אבות אינו ככל מעבר דירה רגיל ולו רק בגלל העובדה שעל הקשיש להיפרד מכל שהיה רגיל אלי עד כה, לרבות הבית או הדירה. אם גם אתם עומדים לפני פרק זה בחיים, הנה כמה טיפים שיקלו עליכם.

ההחלטה על מעבר לבית אבות מלווה בהמון רגשות וסנטימנטים. חלקם נובעים מהצורך לעזוב את הבית בו הקשיש היה גר ולעבור למעון חדש. ועל אף שהמטרה היא לספק לקשיש את הטיפול הכי טוב שאפשר, ישנו קושי עבור כל הנוגעים בדבר. לכן, כדי שהדרך תהיה כמה שיותר אופטימלית, ועל מנת לייעל את המעבר, ריכזנו עבורכם כמה דגשים חשובים.

פינוי הדירה – על כל שנלווה לתהליך

הפרידה מהבית אף פעם לא פשוטה במיוחד בשל הזיכרונות הרבים שנצברו בו. אולם מלבד זיכרונות, הבית כולל גם ציוד וריהוט ולא פעם ישנם רהיטים רבים אותם יש להשאיר מאחור, שכן הדירות בבית אבות קטנות יותר. היות ופינוי הדירה זהו תהליך מורכב פיזית ונפשית, באפשרותכם להזמין חברה שמבצעת פינוי דירה בחינם וכך להקל על התהליך במידה משמעותית. לרוב החברה תיקח את הציוד בו לא נעשה שימוש ותותיר את הדירה ריקה ונקייה מתכולה.

מהו גודל החלל במען החדש?

כדי שתהליך המעבר יהיה פשוט יותר מומלץ להחליט מראש אילו חפצים ורהיטים יעברו ולאלו לא יהיה מקום במען החדש. לכן לפני שמזמינים חברה שמבצעת פינוי דירה בחינם, רצוי לגשת אל החדר החדש בבית האבות ולבדוק היטב את החלל. שימו לב כמה מקומות אחסון יש ואם בכלל, מה גודל החדר ואילו מגבלות עומדות לפניכם בכל הנוגע למקום. ישנם מצבים בהם הריהוט הקיים כבר לא יתאים ומומלץ יהיה לרכוש ריהוט חדש ואופטימלי יותר שייתן תחושה ביתית לקשיש.

פנייה לייעוץ מטעם חברה מקצועית

כדי לחשוב על תכנית מסודרת שתלווה אתכם לאורך המעבר ולאחריו תוכלו לפנות לחברה מקצועית אשר מספקת ייעוץ לבתי אבות. בדרך זו תקבלו ליווי ותמיכה לכל אורך הדרך, הן מההיבט הנפשי והן מההיבט הבירוקרטי אל מול המוסדות הממשלתיים. כך למשל החברה תספק סיוע במילוי טפסים לביטוח לאומי ולקופות החולים, תבקש עבורכם היתרים שונים ממשרד הפנים ותעשה את כל שנדרש על מנת שהקשיש יוכל לחיות בכבוד ולצלוח את המעבר.

המעבר לבית אבות אף פעם אינו פשוט, הן לחולים הסיעודיים והן לשאר בני המשפחה. אולם בעזרת בעלי המקצוע הנכונים ניתן להפוך אותו לכמה שיותר פשוט וקל.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן