סוגי הגמלאות המוענקות בגיל השלישי ע"י הביטוח הלאומי

ביטוח לאומי הוא גוף האחראי מטעם מדינת ישראל על מתן סיוע כלכלי וחלוקת קצבאות שונות לשכבות מוחלשות באוכלוסייה. ביטוח לאומי אחראי גם על מתן גמלאות שונות לבני הגיל השלישי, לרבות קצבת זקנה, קצבאות שארים, קצבאות לקשישים בעלי מוגבלויות ונכות, ויש עוד מגוון קצבאות מיוחדות כמו קצבאות לקשישים הזקוקים למטפלת, למימון נסיעות, לעזרה בפעולות יומיומיות כמו ניקוי הבית, שמירה על ההיגיינה, אכילה והכנת אוכל, לבישת בגדים וכיוצא בזה.

כדי לבדוק מהן הזכויות של בני הגיל השלישי מומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין ביטוח לאומי המתמחה בנושא קצבאות וגמלאות המגיעות על פי חוק הביטוח הלאומי לאוכלוסיית הגיל השלישי בארץ. כדאי לדעת כי פעמים רבות הקשישים בארץ אינם מודעים לזכויות המגיעות להם והם עלולים לחיות בחרפת רעב ובתנאים בלתי אנושיים מאחר שאינם מקבלים את הגמלאות המגיעות להם על פי חוק. לעתים יש גם לתבוע את הביטוח הלאומי על מנת לקבל את הזכויות ואת ההטבות השונות, ורק באמצעות עורך דין מנוסה ניתן לשפר סיכויים ולממש את מלוא הזכויות.

מהן הגמלאות המוענקות על ידי ביטוח לאומי לבני גיל הזהב?

מדינת ישראל רואה חשיבות עליונה בצמצום פערים חברתיים בין עשירים לעניים, והיא מעוניינת להקל על אוכלוסיית בני הגיל השלישי לחיות חיים נוחים ונעימים. עם זאת, הנתונים מראים כי חלק ניכר מבני הגיל השלישי אינו מקבל כספי פנסיה או מקבל קצבה זעומה שאינה מאפשרת לו לחיות בכבוד. לכן, ביטוח לאומי מציע מגוון גמלאות לבני גיל הזהב, לאחר אפיון צרכיהם ובדיקות שונות על מנת להתאים את הקצבה המתאימה לקשיש, שתאפשר לו לחיות חיים של כבוד.

קצבת זקנה

כל בני גיל הזהב שהגיעו לגיל הפרישה מהעבודה זכאים לקבל קצבת זקנה. קצבה זו מוענקת לכל הגברים שחצו את גיל הפרישה מהעבודה, אשר נכון להיום עומד על 67 שנים, וכן לנשים שהגיעו לגיל 62. ראוי לציין כי בהתאם לארץ הלידה, במקרים מסוימים ניתן לקבל קצבת זקנה לנשים החל מגיל 60. יש לעמוד בתנאי הזכאות וחשוב לדעת כי הקצבה משולמת רק לתושבי המדינה. נכון לשנת 2016 ובעקבות דו"ח העוני, החליטה הממשלה להעלות את קצבת השלמת ההכנסה לכ-190,000 קשישים המקבלים קצבת זקנה.

גמלת סיעוד

בני גיל הזהב הזקוקים לשירותי סיעוד זכאים לקבל גמלת סיעוד מביטוח לאומי על פי חוק הסיעוד. כדי לקבל את הגמלה, יש לעבור בדיקת רמת תפקוד הנערכת על ידי רופא מקצועי מטעם ביטוח לאומי. היקף הגמלה נקבע בהתאם לרמת התפקוד של הקשיש הסיעודי, ניצולי שואה זכאים לקצבה נוספת.

קצבת שארים

רבים מבני גיל הזהב מאבדים את בני זוגם שהיווה מקור לפרנסתם, במקרים מסוימים יכול בן הזוג שנותר בחיים לקבל מביטוח לאומי קצבת שארים המאפשרת לו לחיות בכבוד. קצבת שארים משולמת כגמלה חודשית קבועה, אלמנים ואלמנות יכולים לקבל עד 60% מן הקצבה של בן הזוג המנוח. מומלץ לבדוק את הנושא בעזרת עורך דין ביטוח לאומי, מאחר שמדובר בעניין יחסית מורכב ויש להכיר את החוק ולפעול נכונה וביעילות מול המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל את הקצבה החשובה.

בנוסף, קשישים בעלי נכות זכאים לקצבת נכות מביטוח לאומי, וישנם קשישים שיכולים לקבל גמלאות מיוחדות בכפוף להחלטת ועדה בביטוח לאומי, כמו קצבת מטפלת וקצבת נסיעות.

אהבתם את התוכן? - שתפו
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב vk
VK
שיתוף ב email
Email
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן