טיפולי שיניים לגיל השלישי – כל מה שחשוב לדעת

העלייה בתוחלת החיים הביאה לשינוי דמוגרפי באוכלוסייה ולצרכים חדשים עליהם יש לתת את הדעת ולמצוא פתרונות יעילים ואיכותיים, גם בתחום רפואת השיניים. אם בעבר היה ניתן לראות קשישים אשר חלק מן השיניים שלהם חסר, בעלי שיניים עם ציפוי זהב ובעלי שיניים תותבות, הרי שכיום לרפואת השיניים יש שלל פתרונות חדשניים המותאמים לגיל השלישי ומאפשרים להם ליהנות מחיוך בפה מלא שיניים ולשמור על בריאות הפה, השיניים והחניכיים.

העולם שייך גם למבוגרים בני הגיל השלישי

למעלה מ-50% מבני הגיל השלישי סובלים ממחלות כרוניות ומבעיות רפואיות המאפיינות גילאים אלה. בין השאר, רבים סובלים מבעיות כמו לחץ דם גבוה, מחלות לב וכלי דם שונות, סוכרת ועוד, ולעתים הבעיות הרפואיות מאלצות ליטול תרופות על בסיס קבוע, לחלקן יש תופעות לוואי המשפיעות על השיניים ועל החניכיים, ומעבר לכך הטיפול במי שנוטל תרופות עשוי להיות מורכב ומאתגר יותר, במיוחד אם זקוקים לטיפול בהרדמה חלקית או מלאה.

חשוב לדעת כי בני הגיל השלישי מעוניינים ליהנות ממראה אסתטי, ובדיוק כמו הצעירים שבחבורה, גם המבוגרים רוצים לחייך בפה מלא שיניים צחורות וליהנות מאיכות חיים גבוהה, מאפשרות ללעוס בנוחות את האוכל ללא סבל וכן הלאה. עם זאת, כאשר מבוגר מאבד אחת או יותר משיניו והוא זקוק להשתלת שיניים, הטיפול מורכב יותר. זאת מאחר ויש לבצע הרמת סינוס, ורק לאחר בדיקה מעמיקה הרופא יכול לאשר כי ניתן לבצע את הטיפול וכי אפשר להשתיל שתלים דנטליים בפיו של המטופל המבוגר.

נסיגת חניכיים ושחיקת שיניים

גם אם בני גיל הזהב הקפידו על היגיינת הפה והשיניים כל חייהם, הגיעו לביקורת לפחות פעמיים בשנה, היו מטופלים במרפאת שיניים מקצועית והקפידו גם על טיפולי שיננית, בגיל השלישי יש הסובלים מבעיות רפואיות כמו אלצהיימר, בעיות פרקים, דמנציה ועוד. חשוב כי הסביבה הקרובה תסייע לקשיש להמשיך בביקוריו אתל רופא שיניים המתמחה בטיפולים לגיל השלישי, משום שייתכן שלא יוכל לעשות זאת בכוחות עצמו.

רפואת השיניים מציעה ארגז כלים חדיש ומגוון לטיפולי שיניים בקרב בני גיל הזהב. יש לזכור כי קשישים רבים סובלים מבעיות כמו נסיגת חניכיים, שחיקת שיניים, יובש בפה, נשירה של שיניים, פצעים חוזרים ונשנים בגלל שיניים תותבות וכיוצא באלה. כיום, רופאי השיניים יכולים להציע קשת רחבה של טיפולים, לרבות השתלות שיניים. לרוב, בגלל חוסר בעצם יש לבצע טיפול מקדים הכולל הרמת סינוס, ורק לאחר מכן משתילים שתל דנטלי, ובהמשך משקמים את הפה ומרכיבים על השתל כתר. אם חסרות מספר שיניים, מתקינים תותבת ייחודית על השתלים.

כדאי לדעת מהן הזכויות של האזרח הוותיק

כל הקשישים זקוקים לטיפולי שיניים אחת לכמה זמן, מי יותר ומי פחות.
עם זאת, ידוע כי מצבם הכלכלי של רבים מהקשישים הנו בכי רע, חלקם מסתמכים רק על קצבה זעומה מביטוח לאומי והם מתקשים לעמוד בנטל ההוצאות השוטפות, לכן הם מוותרים על טיפולי שיניים.
לכן, כדאי לדעת כי במסגרת זכויות אזרח ותיק ניתן לקבל טיפולי שיניים במרפאות ציבוריות וקהילתיות שונות ברחבי הארץ, ויש גם עמותות הפועלות בתחום ומציעות טיפולי שיניים במרפאות מיוחדות שהוקמו במרכזי יום לקשישים. הטיפולים מסובסדים ופורסם מחירון בפיקוח משרד הבריאות, כאשר ניצולי שואה ונכים זכאים להטבות נוספות בטיפולי שיניים.

אהבתם את התוכן? - שתפו
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב vk
VK
שיתוף ב email
Email
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן