איך לבחור מרפאת שיניים למבוגרים

אנשים רבים מתקשים למצוא מרפאת שיניים טובה, ויש לכך סיבות רבות. שמירה על שיניים בריאות מחייבת לא רק הקפדה על היגיינת פה טובה אלא גם קבלת טיפולי שיניים ממומחים לבריאות הפה וברמה מקצועית גבוהה. רובנו לא יודעים להעריך את רמת המקצועיות והמיומנות של הרופא המטפל בנו, ולכן אנו נאלצים להסתמך בעיקר על חוות דעת של מכרים וקרובים. אך לא תמיד די בכך, ובפרט אם אנחנו מחפשים מרפאת שיניים למבוגרים הסובלים ממחלות כרוניות או נמצאים בסיכון רפואי גבוה.

אם אנחנו מחפשים מרפאת שיניים למבוגרים אך אין באפשרותנו להסתמך על חוות דעת של אנשים קרובים ואנחנו לא מכירים רופאי שיניים טובים, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו אובדי עצות ולהסתכן בקבלת טיפול מרופאים שאינם מנוסים מספיק. למרות זאת יש כמה קריטריונים שיכולים לעזור לנו למצוא רופאי שיניים שמוסמכים לטפל במבוגרים בסיכון וכדאי להיעזר בהם. כך נבחר מרפאת השיניים למטופלים מבוגרים.

מהי ההתמחות של רופא השיניים?

טיפולי שיניים לחולים בסיכון גבוה הם לא עניין של מה בכך. למבוגרים הסובלים ממחלות כרוניות או מחלות מסכנות חיים יש צרכים רפואיים וטיפוליים מיוחדים, וצרכים אלה מחייבים התייחסות מיוחדת, הבנה, ידע וניסיון. בבואכם למצוא מרפאת שיניים לבני משפחתכם המבוגרים, אל תתביישו לשאול את הרופא המטפל מהי ההתמחות שלו ואם הוא מוסמך לתת טיפול למבוגרים בסיכון. טיפולי שיניים למבוגרים בסיכון מחייבים שיתוף פעולה הדוק עם כל הרופאים המטפלים במטופל, קבלת עדכונים שוטפים בנוגע למצבו הרפואי ובקיאות בפעולת התרופות שהוא מקבל בקביעות. רק רופא שיניים המנוסה דיו במתן טיפול למבוגרים בסיכון, יכול להציע טיפול מיטבי ליקיריכם והתייחסות מרבית לצורכיהם הרפואיים.

טיפולי שיניים ממוקדים למבוגרים

אנשים מבוגרים צריכים לזכור שגם אם הם שומרים על היגיינת פה ומקפידים על הרגלי ניקוי וצחצוח טובים, לא תמיד די בכך. אומנם בגיל מבוגר אפשר ליהנות מבריאות כללית טובה, אך בריאות כללית טובה אינה מונעת את הזדקנותן של רקמות הגוף. אין מנוס מתהליכי הזדקנות הגוף, והדברים אמורים גם בשיניים. רופאי שיניים המציעים טיפולי שיניים למטופלים מבוגרים מביאים בחשבון את השפעות הזמן ונותנים הנחיות ממוקדות לשמירה על בריאות דנטלית מיטבית. בין שהמטופלים המבוגרים נהנים מבריאות טובה ובין שהם מתמודדים עם מחלות ונוטלים תרופות רבות, יש לטפל בשיניים שלהם תוך התחשבות במצבם הבריאותי הכללי ובצרכים הרפואיים שלהם.

צרכים דנטליים בגיל מבוגר

בגיל מבוגר יש סבירות גבוהה לסיבוכים דנטליים כמו עששת, ריקבון שיניים או מחלות חניכיים מתקדמות. סיבוכים רבים נגרמים משימוש בשיניים תותבות וגם – ובעיקר – מנטילת תרופות מרובות. רופאי שיניים מנוסים צריכים להיות מודעים לכך ולטפל במטופלים המבוגרים ברגישות ובהתאם לצורכיהם. אל תהססו לשאול את רופא השיניים בנוגע לניסיון הטיפולי שלו במבוגרים. התייעצו איתו על דרכי הטיפול המומלצות והישמעו להנחיותיו. רופאי שיניים מקצועיים, מנוסים ומיומנים יענו על צורכיהם הרפואיים של המטופלים המבוגרים ויסייעו להם לשמור על בריאות פה מיטבית.

אהבתם את התוכן? - שתפו
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב vk
VK
שיתוף ב email
Email
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן