סבסוד מדרסים לגיל הזהב ולקשישים סיעודיים

בגיל הזהב מתמודדים עם שינויים גופניים רבים המשפיעים באופן ישיר על איכות החיים. אמנם ישנם מבוגרים המנצלים כל רגע פנוי לבילויים, לחופשות, ללימודים, לטיולים ולבילוי עם הילדים והנכדים, אחרים סובלים מבעיות רפואיות וזקוקים לעזרה רפואית ולטיפולים שונים. קשישים אשר מתקשים בתפקוד יומיומי בביתם זקוקים לשירות חלקי או מלא של מטפל מקצועי ומנוסה, כדאי לדעת כי גם המדינה לא משליכה את בני גיל הזהב לעת זקנה, לכן יש זכויות רבות לאזרחים ותיקים וניתן לממש את הזכויות השונות כגון הנחות והטבות ברשות המקומית, הנחות בתשלומים לחברת חשמל ובזק, סבסוד מדרסים ואביזרים אורתופדיים שונים ועוד.

מימוש זכויות לרכישת מדרסים ואביזרים אורתופדיים

לאוכלוסיית גיל הזהב יש זכויות רבות המגיעות על פי חוק, כמו גם הטבות שונות שכדאי להכיר כדי לחסוך עלויות ולנצלן לשיפור איכות ואורח החיים. בגיל הזהב מתחילות בעיות רפואיות שונות כתוצאה מהגיל המתקדם, רבים סובלים מבעיות אורתופדיות בגלל שחיקה טבעית של המפרקים והגוף, ורבים סובלים מכאבי גב, ברכיים, צוואר וכדומה. כדי להקל על סבלם של בני גיל הזהב אשר מתלוננים וסובלים מכאבי גב ורגליים ניתן לעבור אבחון במכון אורתופדי על מנת לאתר את הגורם לכאב ולמצוא את הפתרון הנכון ביותר.
יש מגוון אביזרים אורתופדיים, לאחר אבחון מקצועי ניתן להתאים את האביזר המתאים לבעיה, ובהתאמה למאפייני הגוף והיציבה. אצל מבוגרים אשר סובלים ממחלות ומבעיות כמו סוכרת, מחלות לב וכלי דם, בעיות מפרקים ומחלות פרקים נגרמת ירידה בכושר התפקוד, רבים סובלים מכאבים באזור הרגליים וכפות הרגליים, לכן באמצעות מדרסים בהתאמה אישית ניתן להקל משמעותית על סבלם ולשפר את איכות חייהם.

התמודדות יעילה עם פגעי הגיל

בגילאים המתבגרים סובלים מבעיות רפואיות שונות, בין השאר מפלטפוס, יבלות כרוניות, דלקות שונות במפרקי הרגל, דורבן העקב ועוד. לכן, חשוב לדעת כי ניתן לממש זכויות רפואיות על מנת להתאים אביזרים אורתופדיים לסוג הבעיה והכאבים מהם סובלים. לעתים ניתן לפעול מול קופת החולים ממנה יש למבוטח ביטוח משלים, במידה והקשיש נמצא בבית אבות או שהוא סיעודי, הוא זכאי על פי חוק להטבות שונות, כמו אביזרים אורתופדיים, לרבות מדרסים, המסייעים לתפקוד תקין של מערכות הדם בגוף, ליציבה נכונה וטובה יותר, למניעת בעיות כרוניות ועוד.

כדי לבדוק מהן הזכויות המגיעות לבני גיל הזהב יש לפנות לגורמים הרלוונטיים, ניתן לקבל ייעוץ מקצועי מחברת סיעוד מובילה המציעה בין השאר עובדים זרים לסיעוד ומטפלים לקשישים, ישנם גם גופי ממשל שונים, ביניהם ביטוח לאומי, אליהם יכול הקשיש לפנות או להיעזר באחד מבני משפחתו כדי לממש את מלוא זכויותיו.
במקרים מסוימים ניתן לקבל החזר מלא עבור מדרסים הניתנים באישור רפואי של אורתופד, לרוב יש תקרה מסוימת ובהתאם לסוג הביטוח הרפואי שיש לקשיש עליו לשלם השתתפות עצמית, אך ישנם קשישים, ביניהם ניצולי שואה וחולים סיעודיים, מהם לא גובים מאומה והמדינה דואגת לסבסוד של האביזרים האורתופדיים.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן