כיצד להיערך למעבר לדיור מוגן?

מעבר של ההורים שלנו לבית דיור מוגן הוא החלטה חשובה מאוד בחייו של הקשיש כאשר ההחלטה הזו תשפיע גם על חייו של הקשיש וגם על החיים של משפחתו. בהיבט של הקשיש עצמו המטרה היא כמובן לאפשר לו אורך חיים בטוח, בריא ומלא בחיי חברה מגוונים ופעילים. בהיבט של המשפחה המטרה היא שאנו נוכל לישון בראש שקט מבלי לדאוג לקשיש בהיבט של מה יקרה לו במידה וייפול ולא יהיה אף אחד בבית בשביל להגיש לו סיוע רפואי מיידי שלעיתים יכול להציל חיים וגם נדע כמובן שלוח הזמנים שלו מלא בפעילויות אשר מתאימות לו והוא לא נמצא לבד בביתו. בית דיור מוגן מאפשר לקשיש להיות במקום בטוח, חם, מכיל ואוהב שזה בדיוק מה שאנחנו מחפשים בגיל הזהב.

אז איך נבחר בית דיור מוגן?

בראש ובראשונה צריך לראות שזהו דיור מוגן שמתאים לאופי הקשיש וכאשר אנחנו מדברים על אופי הקשיש אנו מתכוונים לאופי חייו. כלומר, האם הוא מתפקד באופן מלא והוא עצמאי או שהוא קשיש עם צרכים מיוחדים כמו למשל צרכים רפואיים כאלה ואחרים או שהוא צריך עזרה מלאה לאורך כל היום. לכן, ישנם בתי דיור מוגן שונים שכל אחד מתאים לסוג תפקוד אחר. בנוסף הקשיש צריך לבחור בית דיור מוגן בו מתגוררים אולי חברים נוספים שלו אשר לו היכרות מוקדמת עימם, דבר אשר עלול להקל את הקליטה של הקשיש בבית הדיור המוגן, תהליך אשר לעיתים עלול לקחת מעט זמן. לאורך כל התהליך, החל מבחירת הבית ועד למעבר עצמו יש לקיים דיאלוג מתמיד עם הקשיש ולהיות קשובים לו על מנת להקל עליו את התהליך הלא פשוט הזה. יש לזכור כי לעתים הקשיש יעבור לדיור המוגן לאחר שחי באותה דירה במשך כל חייו, דבר אשר לכשעצמו עושה את המעבר ללא פשוט.

יתרונות של דיור מוגן

בראש ובראשונה היתרון המובהק של דיור מוגן הוא העובדה שהקשיש חי בבית אשר בו יש צוות מיומן ומקצועי עשרים וארבע שעות ביממה. החל מצוות שמירה אשר מוודא כי אך ורק מי שצריך להיכנס לבית יכנס אליו, דבר אשר מרחיק גנבים או אנשים אחרים אשר עלולים לנצל לרעה את הקשיש. פרט לצוות השמירה ישנו צוות רפואי אשר כולל רופא או פרמדיק אשר להם הכשרה להגיש עזרה ראשונה בכל מקרה של מצב רפואי כזה או אחר. פרט לכך, קיימת תכנית בידור ופנאי בבתי דיור מוגן מסוימים אשר בהם מתגוררים קשישים במצב תפקוד עצמאי אשר אחראים על שעות הפנאי של הקשיש וחיי החברה שלו. יתרון נוסף וחשוב מאוד בהיבט הבריאותי הוא העובד פה שבבתי דיור מוגן מוגשות שלוש ארוחות ביום אשר בהם מקפידים על תזונה נכונה של הקשיש כאשר בדרך כלל התפריט מורכב על ידי צוות דיאטנים אשר מתמחים בתזונה לגיל השלישי.

אהבתם את התוכן? - שתפו
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב vk
VK
שיתוף ב email
Email
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן