טיפול בבני הגיל השלישי

טיפול בבני הגיל השלישי 

אימנו, אבינו קרובי משפחתנו ויקירינו בני הגיל השלישי הגיעו לגיל בו הם זקוקים לנו ולזמינותנו הרבה בעבורם כמידי יום.
הן בשל הצורך בחיבה וקבלת תשומת לב ראויה מאהוב מוכר, והן בשל מצבם הבריאותי אשר לעיתים רבות אינו מאפשר להם תפקוד מלא (ולעיתים לא מאפשר תפקוד כלל במקרים חמורים).
הדאגה ליקירינו בני הגיל השישי באופן ראוי הינה חשובה ומהותית בעבור הזדקנותם המכובדת והראויה, שכן עלינו לזכור כי יגיע גם היום בו אנו נהיה במצבם ונרצה שיהיה שם מישהו בעבורנו.
לעיתים רבות, הרצון לעזור ליקירנו והמאמץ הרב לעמוד לצדם הם אינם מספיקים ובשל מצבם הבריאותי הסיעודי נדרש ליווי צמוד וטיפול יום יומי באופן שוטף בהם ! אז מה עושים וכיצד מטפלים באדם מבוגר שהופך סיעודי ? וכיצד נדע שיקירינו הפכו סיעודיים ?

מה דרכי הטיפול במבוגר סיעודי והיכן מתבצע טיפול מסוג זה ?

העסקת עובד זר \ פיקוח עצמי של בני משפחה – כל בחירה באנשים ללא ידע או רקע רפואי כשל
מרכזים רפואיים, בתי חולים לתשושי נפש ומטופלים סיעודיים בהם אחיות מלוות ועובדים לסיוע וליווי צמוד, תהיה בחירה מוטעית מיסודה.
שהרי עם כל הרצון הטוב לעזור ולתמוך, המענה שאתם תוכלו לתת ליקיריכם הוא טיפה בים לעומת הטיפול המסור אשר יקבל במוסדות מקצועיים אלו.
שילובו במרכז גריאטרי – במרכזים אלו קיים מענה מקצועי ונכון לקשישים סיעודיים, שכן מרכז גריאטרי הינו מרכז בו ניתנים שירותים מקצועיים על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ומיומנים האמונים על התנהלות תקינה ומוקפדת של מחלקות הסיעודיים ותשושי הנפש.
בבחירת מרכז מסוג זה בעבור יקירינו, יש להקפיד על בחירת מרכז מקצועי ואמין אשר עובד בפיקוח מלא וברישיון תקף של משרד הבריות.

 מתי אדם מבוגר הופך לסיעודי ?

ההגדרה המדויקת של אדם סיעודי נעשית על פי בחינת הADL, כאשר בבחינה זו נתבקש הקשיש לבצע 6 פעולות בסיסיות פשוטות כגון : ניידות, רחצה, לבוש עצמאי, מעברים (הצלחת המעבר בין מיטה לכיסא וכן הלאה), שליטה על סוגרים (יכולת איפוק והגעה לשירותים לעשיית צרכים), הזנה (יכולת לאכול ולשתות באופן עצמאי).
מבחן הערכת תלות זה, הוא המאפשר לבדוק את מצבו של הקשיש ובמקרה של אי יכולת ביצוע של 3 מתוך 6 ה"משימות", יעיד הדבר על היותו סיעודי וזקוק לטיפול צמוד ופיקוח רפואי ראוי.

הטיפול באדם מבוגר שהפך סיעודי הוא טיפול צמוד ומחייב אשר צריך להתקיים על ידי אנשי מקצוע מיומנים, בפיקוח רפואי ותחת תנאים נוחים ותומכים של ציוד רפואי מתקדם, חדרים מותאמים וכיוב'.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן