טיפולי פיזיותרפיה נפוצים לגיל השלישי

רבים מבני גיל הזהב זקוקים לטיפולי פיזיותרפיה מסיבות שונות ומגוונות כמו טיפולים לצרכי שיקום אחרי ניתוח או מחלה, שיקום לאחר פגיעה גופנית כתוצאה מתאונה או חבלה, וכן טיפולים המותאמים לגילם ולבעיות מהן הם סובלים. את טיפולי הפיזיותרפיה יש להתאים לגיל המטופל ולמצבו הרפואי, אנשים רבים בגיל הזהב סובלים ממחלות ובעיות גופניות שונות המחייבות התייחסות של הפיזיותרפיסט כדי להתאים עבורם את הטיפול הנכון ביותר.

טיפולים מומלצים המותאמים למצבו הרפואי של הקשיש

קשישים רבים סובלים מבעיות מוטוריות וגופניות כתוצאה מגילם המתבגר ובגלל בעיות רפואיות שונות.
הגוף עובר שינויים רבים בגיל הזקנה, וכדי לאפשר לקשיש איכות חיים גבוהה, לשפר את בריאותו ולאפשר לו ניידות טוב
יש להתאים למצבו הרפואי ולרקע ההיסטורי הרפואי שלו טיפולי פיזיותרפיה מתקדמים.
במידת הצורך מתאימים עבורו גם אביזרים אורתופדיים שונים כמו מדרסים, נעליים מיוחדות, הליכון, סד מיוחד ועוד.

כדאי לדעת כי קשישים רבים סובלים מבעיות רפואיות שכיחות לגיל הזהב כמו בלט דיסק, פריצת דיסק, דלקות במרפקים, הסתיידות גידים, דורבן העקב, כאבי גב וצוואר, בעיות שרירים וכדומה.
יש להתאים את שיטת הטיפול למצבו הרפואי של המטופל, כך לדוגמה בעת טיפול בפריצת דיסק בקרב קשישים נהוג להמליץ על טיפול שמרני כמו מתן תרופות בשילוב טיפולי פיזיותרפיה, ורק אם אין מנוס מחליטים על טיפול פולשני  או ניתוח המחייב שיקום ארוך ובמקרים כאלו ניתן גם לדאוג לרווחתו של הקשיש ע"י הבאת אחות פרטית מוסמכת שתבצע השגחה פרטית בבית החולים.

פיזיותרפיה – מקצוע פרא רפואי לטיפול בבעיות שלד, שרירים ועצבים

טיפולי פיזיותרפיה נועדו לצורכי שיקום אחרי מחלות וניתוחים והם מיועדים גם לבני גיל הזהב הסובלים ממחלות ובבעיות רפואיות המאפיינות את גילם המתקדם.
ראוי לציין כי כיום זוכים הקשישים לטיפולי פיזיותרפיה כחלק בלתי נפרד מהטיפול הרפואי בבתי אבות ובדיור מוגן, את הטיפולים ניתן לקבל גם במכון פיזיותרפיה המציע מכשור חדשני,
שיטות טיפול מתקדמות ויעילות והסדרים מול קופות החולים.

פיזיותרפיסט מוסמך ומנוסה מתמחה בטיפולים המיועדים לקשישים. מאחר וקשישים רבים נופלים, נחבלים, נפצעים בתאונות,
סובלים ממחלות שונות ועוברים ניתוחים המחייבים שיקום, יש להתאים עבורם טיפולי פיזיותרפיה המתאימים לגיל ולמאפיינים שלהם.
הטיפול נועד לשמור על בריאותם ולאפשר להם לשוב לשגרת חייהם בקלות ובמהירות.
שישים אשר סובלים ממחלות כרוניות המקשות עליהם בתפקוד יומיומי כמו הליכה, ישיבה, עמידה וכדומה, וכן קשישים העוברים ניתוח, חייבים סיוע של פיזיותרפיסט.

כיום, הכלל המנחה הוא להעדיף טיפולי פיזיותרפיה לקשישים הסובלים מבעיות שונות כחלופה לטיפולים פולשניים הכרוכים בשיקום ארוך ומתיש.
במקום ניתוח מורכב אפשר במקרים מסוימים, ורק לאחר אבחון מקצועי, להציע לקשיש טיפולי פיזיותרפיה לשיפור התפקוד, למניעת בעיות שונות, להקלה בכאבים ולשיפור באיכות חייו.

לפיזיותרפיסט תפקיד חשוב וקריטי לאבחון היכולות המוטוריות והתפקודיות של הקשיש.
בהתאם לתוצאות האבחון המקצועי יחליט הפיזיותרפיסט על שיטות הטיפול המתאימות לקשיש ובמידת הצורך יתאים עבורו גם ציוד עזר לשדרוג איכות חייו של המטופל.

אהבתם את התוכן? - שתפו
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב vk
VK
שיתוף ב email
Email
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן