ההבדלים בין העסקת עובד זר בסיעוד לבין אזרח ישראלי

משפחות רבות נקלעות לסיטואציה מורכבת בחייהם, בה הם מתבקשים להגיש ליקיר לבם סיוע על בסיס קבוע, בין אם משום שהוא הפך לסיעודי ובין אם בשל החלמה ממחלה קשה או ניתוח מורכב.
אחת הדברים שצריך להכיר זה ההבדלים בין העסקת עובד זר בסיעוד לבין אזרח ישראלי.

הבחירה בהעסקת עובד היא בחירה נכונה משום שלא קיים צורך לנתק את המטופל מסביבתו הטבעית והמוכרת, אין צורך לשנות את סדר יומו , לנתק אותו מחבריו קרובי משפחתו ועוד. חשוב לקחת בחשבון ולזכור כי לכל אדם סיעודי, מגיע סיוע ולפני שבוחרים צריך להכיר את ההבדלים בין העסקת עובד זר בסיעוד לבין אזרח ישראלי

עובד זר לעומת עובד ישראלי

עובד זר הוא גבר או אישה אשר הגיעו ממדינה מעבר לים כמו: תאילנד, פיליפינים הודו וכיוצא בזאת, על מנת לסייע לאדם סיעוד להתנהל (24/7) בכל אחד מהפעולות היומיומיות הנדרשות לו וכל זאת תמורת תשלום. עובד סיעודי מאפשר לקשיש לקבל טיפול מלא ולעתים הוא אף מפיג את בדידותו ומסייע לו בעבודת הבית לרבות בישול וניקיון. העסקת עובד זר דורשת אישור ממשרד התמ"ת. לא כל אדם או חברה יכולים לייבא עובדים זרים ועל מנת לעשות זאת, יש צורך להוציא רישיון ייעודי לייבוא עובדים זרים. כל עוד מתקבלת ההחלטה להעסיק עובד זר, יש צורך לוודא כי הוא מחזיק במסמכים רלוונטיים לרבות אשרת עבודה בישראל. שכירת שרותיו של עובד זר באמצעות חברת כח אדם, מאפשרת לכם להיות סמוכים ובטוחים כי העובד קיבל הדרכה צמודה ולמד את התחום הטיפולי – סיעודי ואת השפה העברית (גם אם לא על בוריה). עוד כדאי לדעת כי עובד זר עובר בדיקות רפואיות מקיפות מטעם חברת ההשמה.

מטפל סיעודי שהוא גם ישראלי הוא אדם שרכש השכלה והכשרה בתחום הסיעוד ולהבדיל מהעובד הזר, הוא ישהה עם המטופל מספר שעות מוגדרות בכל יום ולא 24/7.

כמה זה עולה לכם

אחד ההבדלים בין העסקת עובד זר בסיעוד לבין אזרח ישראלי הוא נושא השכר:
העסקת עובד זר עולה יותר מהעסקת מטפל סיעודי אך להבדיל נמצא העובד הזר 24 שעות ביממה עם האדם הסיעודי ואילו המטפל הסיעודי ימצא עמו מספר שעות בודדות בכל יום. השכר הממוצע אותו משלמים לעובדים הזר מסתכם בממוצע ב 6000 ₪ לחודש אך יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות לרבות ביטוח לאומי, כיסוי רפואי, דמי חופשה, מחלה, נסיעות, הבראה, פיטורין ועוד. במידה ונמצא אדם זכאי לסיוע סיעודי – גמלת סיעוד הוא ישלם את הסכום היחסי בהתאם לגובהה הסיוע אותו קבע המוסד לביטוח לאומי.

לסיכום  – הבחירה בין מטפל זר, לעובד ישראלי, תלויה רבות בצורך האישי שלכם. כל עוד תבקשו להעניק ליקיר ליבכם סיוע מקיף במשך כל שעות היממה, כדאי לשקול עובד זר.

 

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן