דיור מוגן – לספק לקשישים את כל מה שהם צריכים

ישנם לא מעט אנשים מבוגרים שנדרשים לקבל עזרה וסיוע במהלך היום יום. בין אם זה מסיבות בריאותיות, סיבות פיזיות ובין אם זה בגלל שהם לבד ואין מי שיכול לספק להם את העזרה הזאת. יש מי שיכול להיעזר בבני משפחתו רק בחלק מהיום, ובחלקים אחרים שלו הוא צריך לקבל עזרה על מנת לתפקד בצורה שוטפת, לבצע פעילות בסיסיות ואחרות.

בפני אותם אנשים מבוגרים עומדות שלוש אופציות עיקריות. הראשונה, היא לא להיעזר בשום עזרה של גורם חיצוני. מה שיכול להשפיע על איכות חייהם ועל היכולת שלהם לתפקד בצורה סדירה. האופציה השנייה, להיעזר בגורמים שונים לקבלת עזרה, בין אם זו עזרה סיעודית ובין אם זו עזרה אחרת. האופציה השלישית, לפנות אל מסלול של מגורים מחוץ לבית בסביבה מוגנת.

באופן טבעי, מגורים במסגרת דיור מוגן יכולים לספק את כל מעטפת העזרה והתמיכה הנדרשת עבור אנשים מבוגרים, בין אם זה על בסיס יומיומי, בין אם זה על פי צרכים מסוימים מאוד, בין אם זה במקרים מאוד מסוימים. העניין הוא, כפי שאנחנו יכולים להניח, מדובר על אקט שמחייב שינוי מהותי של אורחות החיים, אקט שמחייב שינוי של שגרה יומיומית והסתגלות לסביבה אחרת.

דיור מוגן, יכול להתאים למי שאיננו יכול או איננו רוצה להתגורר עוד בגפו, איננו מוכן להכניס גורם זר לביתו ואין לו בהכרח בני משפחה שיכולים לעזור לו באופן קבוע או בכלל. זה מחייב שינוי משמעותי בחיים. מאחר וזה גם דורש מעבר למקום אחר, הסתגלות לסביבת אנשים חדשים, תנאים אחרים, אך מצד שני נהנים ממערכת תמיכה קבועה וצמודה. מיותר לציין שזה כרוך בעלויות כספיות לא נמוכות.

מה ההבדל בין עזרה בבית לדיור מוגן

אל מול האופציה של דיור מוגן, קיימת תמיד האופציה הנגדית של העסקת מטפלים, אחים ואחיות סיעודיות בבית. זו אופציה שלא מעט אנשים בוחרים בה, בין אם עבור עצמם ובין אם עבור בני משפחתם.

הרעיון שעומד בבסיס אופציה זו, במקום להעביר את המבוגר שנדרש לעזרה אל סביבה מוגנת, אז יוצרים בביתו סביבה כזו. זה כמובן מחייב התאמות נדרשות. זה מחייב להזמין אנשי מקצוע שידעו לספק את השירות והטיפול הנדרשים, כמובן שאלה צריכים להיות אנשים מוסמכים, אמינים, איכותיים, אנשים שאפשר לסמוך עליהם. ברוב המקרים, אפשר לשכור את שירותיהם דרך חברות שמתמחות בכך.

מי שבוחר באופציה זו, בדרך כלל יעדיף אותה על פני אופציות אחרות, בין אם זה מסיבות כלכליות אך גם מסיבות אחרות, למשל, חוסר רצון לנתק את המבוגר מסביבתו, רצון להקל על בני המשפחה שגרים סביבו, ויש גם כאלה שבוחרים באופציה זו מסיבות של מסורת או אמונה שאדם צריך לחיות את שנותיו האחרונות בביתו ולא במקומות אחרים.

אהבתם את התוכן? - שתפו
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
VK
Email
צרו קשר
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן