ביטוח סיעודי – מה צריך לדעת אודות תנאי הפוליסה?

ביטוח סיעודי – מה צריך לדעת אודות תנאי הפוליסה?

בימינו קשה מאוד לבדוק לעומק את פוליסות הביטוח אותן אנו רוכשים מאחר ומדובר ב- "ספר" של ממש, אשר כתוב בשפה משפטית לא פשוטה להבנה.
גם ביטוח סיעודי הינו בסופו של דבר חוזה בעל תוקף משפטי ולכן כדאי מאוד לבחור בסוכן או סוכנות ביטוח אשר דוגלת בשיתוף הפרט לגבי המוצר שהוא רוכש ובשקיפות מלאה.
מבין הסעיפים הרבים, מצאנו לנכון להסביר לכם על אלה החשובים ביותר, על מנת שתהיה בידכם היכולת "לדבר" עם סוכן הביטוח בשפתו ולהשיג את הפוליסה הטובה ביותר.

פרמיה חודשית

התוקף של ביטוח סיעודי מתקיים רק כאשר המבוטח עומד בתנאי התשלום החודשי שנקבע עליו לשלם ע"פ ההסכם.
הפרמיה החודשית משקפת את הסיכון שאדם זה או אחר, עם המאפיינים האישיים של המבוטח, יגיע לכדי מצב סיעודי.
הפקטורים אשר קובעים את גובה הפרמיה הם בדר"כ הגיל, המין והמצב הרפואי בעבר ובהווה.
|קיימות פוליסות ביטוח סיעודי אשר משתמשות בפרמיה מדורגת (משתנה מדי מספר שנים) וישנן כאלה אשר גובות סכום קבוע לאורך כל חיי המבוטח.

ביטוח סיעודי – תנאים להפעלתו

הגיע היום ואנו זקוקים להפעלת הביטוח שרכשנו. הפכנו למטופלים סיעודיים. מה עכשיו? השאלות העיקריות אשר עלינו לשאול את עצמינו טרם רכישת ביטוח סיעודי הן :

  • זמן ההמתנה – תוך כמה זמן מרגע תשובת הוועדה הרפואית לחיוב נתחיל לקבל את הפיצוי הקבוע בפוליסה?
  • גובה הפיצוי – מהו הסכום הקבוע בפוליסה אשר אותו נקבל מדי חודש בחודשו לאחר שהוכרנו כמטופלים סיעודיים? באותו האופן, האם מדובר בפיצוי (סכום כסף קבוע) או שיפוי (החזר בהתאם להוצאות בפועל).
  • תקופת הביטוח – ביטוח סיעודי יכול להיות תקף לתקופות ארוכות מרגע הפעלתו אך גם לתקופות קצרות. ערך תקופת הביטוח הינו פקטור מרכזי בקביעת גובה הפרמיה החודשית ויש לברר זאת מראש.

.כל הנאמר לעיל יקבע עד כמה הגב הכלכלי שרכשתם במסגרת ביטוח סיעודי אכן יהווה משענת כלכלית יציבה עבורכם ברגע האמת

מקרים חריגים

.כל פוליסת ביטוח סיעודי מציינת את המקרים החריגים אשר בגינם היא לא תהיה תקפה. שימו לב לכל הסעיפים השונים שאינם בשליטתכם (למשל תאונות דרכים, טרור וכו'), ושאינכם עונים על אחד מהקריטריונים של מחלות מסוימות שלא מקבלות כיסוי. דרשו להכניס בפוליסה סייגים לחריגים הללו על מנת שהפוליסה אכן תהיה תקפה במועדה

נכתב על יד י.ק.ב – סוכנות ביטוח

אהבתם את התוכן? - שתפו
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב vk
VK
שיתוף ב email
Email
טלפון: 072-3926558 info@nathan.co.il
דילוג לתוכן