• מטפלות לקשישים

מכיוון שבגיל הזהב הגוף חלש יותר ופגיע יותר למחלות, זהו הגיל שדווקא בו חשוב להקפיד יותר על תזונה מאוזנת ונכונה על מנת לא לחשוף את הגוף לעוד בעיות רפואיות. המצב הכלכלי הקשה של רבים מזקני השבט, הדיכאון שמלווה פטירה של בן זוג או חבר קרוב והידרדרות המצב הגופני, כל אלו מהווים גורמים לירידה בתפקוד, תזונה לקויה, סגנון חיים הרסני ובסופו של דבר החמרה של מחלות קיימות והופעתן של מחלות חדשות. לפניכם כמה בעיות נפוצות של הגיל השלישי ודרכים לחזק את הגוף, להקל על התסמינים ואפילו למנוע מחלות קשות בעתיד.

בעיות רפואיות נפוצות בגיל השלישי

אין זה סוד כי גיל הזהב הוא הגיל שבו יש ירידה משמעותית בתפקוד הגופני והופעה של מחלות ובעיות רפואיות שונות. אין מחלה אחת שמאפיינת את כל קבוצת הגילאים הזאת וכל אדם סובל מבעיה בהתאם למבנה גופו, תורשה גנטית וסגנון חיים האופייני לו. לפניכם כמה בעיות רפואיות הנפוצות במיוחד בגיל השלישי.

  • אנמיה
  • בריחת סידן
  • בעיות שרירים
  • בעיות לחץ דם
  • כולסטרול גבוה
  • חוסר תיאבון
  • בעיות שינה

כיצד ניתן לחזק את הגוף, להקל ולמנוע את הבעיות של הגיל השלישי?

המפתח לבריאות טובה ואריכות ימים הוא תזונה מאוזנת, משקל תקין, פעילות גופנית ונטילה של תרופות ותוספי מזון הנדרשים על מנת לחזק את המקומות החלשים יותר בגוף.

  • תזונה מאוזנת – המפתח לבריאות הוא תזונה נכונה. קשישים רבים ניזונים מתזונה דלה ופשוטה מדי. גם אם חסר תיאבון, חשוב להקפיד על ארוחות קבועות, מזינות ומלאות שיחזקו את הגוף במקום להחלישו. חשוב להיות מודעים למזונות שמומלץ לצרוך כגון פירות וירקות שונים וכאלה שמהווים סכנה של ממש לאנשים בגיל השלישי כדון בשר אדום וביצים עתירי הכולסטרול, אלכוהול, שומנים מזיקים ומוצרי חלב הפוגעים במערכת העיקול ובעצמות.
  • משקל גוף תקין – בגיל השלישי אנשים רבים נוטים לא לשמור על משקל תקין. רבים משמינים והשמנת היתר מסכנת אותם וחושפת אותם למחלות כמו סכרת, מחלות לב ועורקים. אחרים אינם מקפידים על תזונה נכונה ומאבדים ממסת הגוף בקצב מהיר מדי. חשוב מאוד לשמור על משקל גוף תקין, להתייעץ עם תזונאית מוסמכת ולהקפיד על תפריט יומי מגוון, עשיר ומזין, אך יחד עם זאת נכון, דל שומן ובכמות מדויקת המתאימה למצב הבריאותי ולמדדים אחרים של הגוף.
  • פעילות גופנית נכונה – פעילות גופנית מאוזנת היא אלמנט חשוב בחיזוק הגוף, חילוף חומרים תקין ושמירה על מצב רוח טוב. גם מי שלא עסק בספורט מימיו, הגיל השלישי הוא גיל מתאים ביותר להתחיל ולשלב פעילות גופנית מתונה בחיי היום יום.
  • תרופות ותוספים – בגיל השלישי הגוף מאבן הרבה חומרים מזינים וחשובים ולכן חשוב להקפיד להשלים אותם בעזרת תוספי מזון, מולטי ויטמינים או אפילו תרופות מרשם. ניתן להאריך את החיים ולשפר את איכותם בצורה משמעותית בעזרת צעדים פשוטים אלו וליהנות גם מהגיל השלישי למרות הפגיעות של הגוף והמחלות הנפוצות שמהוות מנת חלקו של כל קשיש וקשישה.
© 2015 שירותי סיעוד | חברת נתן
עקבו אחרינו: