• מטפלות לקשישים

נתונים מלמדים שבישראל שמדי שנה עולה מספרם של אנשים מבוגרים אשר מרכיבים מכשירי שמיעה. אין זה אמור להפתיע אותנו. הרי במהלך השנים איכות השמיעה יורדת, בפרט כיום כשאנחנו חיים בסביבה מאוד תעשייתית ורועשת.

בדרך כלל, כשאנחנו חושבים על אנשים מבוגרים וטיפולים או שירות לצרכים יומיומיים, אנחנו נוטים לחשוב אך ורק על דברים מאוד "ברורים" כאלה שנמדדים כמו בדיקות מסוימות, או דברים שנכללים תחת הגדרה של סיעודי. אך כיום אנחנו יודעים, שיש חשיבות רבה גם לכל הנושא של שימוש במכשירי שמיעה בקרב אנשים מבוגרים. לראיה, משרד הבריאות החל לעזור במימון רכישת מכשירים שכאלה, וכך גם קופות חולים, חברות ביטוח וכדומה.

מכשירי שמיעה הם כלי עזר שנועד לספק איכות חיים טובה, בדיוק כמו משקפי קריאה.
אך בעוד שמשקפיים נתפסות אצלנו כדבר טבעי מגיל צעיר מאוד, זה ידוע שמכשירי שמיעה נתפסים בצורה אחרת. |
בין אם זה כשאנחנו ילדים והסביבה מתייחסת אלינו בצורה שונה ובין אם זה כשאנחנו מבוגרים והסביבה לא תופסת תמיד את העובדה
שאנחנו נעזרים במכשיר כזה על מנת שנוכל לשמוע מה קורה סביבנו.

מכשירי שמיעה מהווים כלי מאוד חשוב ואפקטיבי לצורך תקשורת בין אנשים, בפרט כשמדובר על אנשים מבוגרים אשר יכולת השמיעה שלהם איננה כשל אנשים צעירים, וצריך להודות שהם הרבה פעמים צריכים גם להתמודד עם חוסר הסבלנות של מי שעומד מולם ומתקשה לקבל את העובדה שהשמיעה שלהם לא ברמה גבוהה. לעתים האדם המבוגר יהי גם סיעודי ויצטרך סיוע של עובד זר סיעודי וגם לתקשורת אתו יצטרך האדם הסיעודי מכשיר שמיעה

כאמור, אנחנו נוהגים להתייחס לאנשים מבוגרים הרבה פעמים, בכל הקשור לבריאות, על פי מדדים מאוד ספציפיים,
דברים שנראים לעין או דברים שאנחנו יודעים איך לקרוא להם בשם ברור.
ירידה בשמיעה, כמו ירידה בראיה למשל, הם לא תמיד דברים שאנחנו מתייחסים אליהם או מסוגלים לקבל.
אך כשעומד מולנו אדם מבוגר שמתמודד עם ירידה בשמיעה, אנחנו צריכים להבין, שיש לכך השלכות לא רק על היכולת שלנו לנהל אתו תקשורת
אלא על היכולת שלו להבין מה שאנחנו אומרים בצורה ברורה וחדה.

כיצד אנחנו יכולים לעזור בנושא?

ראשית, אם יש בקרבנו אנשים מבוגרים שחווים ירידה בשמיעה, אנחנו צריכים לעזור לכם לקבל את זה ולהקל עליהם בתהליך של רכישת מכשירי שמיעה.
לא במובנים כספיים בהכרח, אלא לגרום להם להרגיש שזה בסדר גמור להרכיב מכשיר כזה, הוא רק יכול לעזור להם.

שנית, אנחנו צריכים להיות סבלניים, לקבל את העובדה שהם לא יכולים לשמוע כמו בעבר, ועל כן אנחנו צריכים להקל עליהם.
גם אם זה אומר שהתקשורת בינינו תהיה אטית יותר, גם אם זה אומר שנצטרך לחזור על דברים שוב ושוב.

שלישית, אנחנו צריכים להיות ערים לכך. הרבה פעמים יהיה להם כנראה לשים לב לזה, או לקבל את זה. בשביל זה אנחנו שם בשבילם.

© 2015 שירותי סיעוד | חברת נתן
עקבו אחרינו: